ישראל מאשרת: "הגענו להסכמה עם ירדן בעקבות האירוע בשגרירות"

בלשכת ראש הממשלה מאשרים את הדיווחים כי ישראל הגיע להסכמות עם ירדן בעקבות האירוע בשגרירות. גורם רשמי בירדן אמר היום כי ישראל תסכים להתנצל על האירוע בשגרירות ירדן בו אזרח ירדני חוסל על ידי מאבטח ישראלי לאחר שניסה לדקור אותו

לשכת ראש הממשלה מסרה הערב כי "ישראל וירדן הגיעו להסכמה בעקבות האירועים בשגרירות ירדן בתאריך 23 ביולי 2017 ובאירוע בו נהרג השופט הירדני בתאריך 10 במרץ 2014. שגרירות ישראל בירדן תשוב לפעילות מלאה באופן מיידי. הרשויות המוסמכות בישראל ימשיכו בבדיקת החומרים שנאספו ביחס לאירוע ביולי 2017, וצפויות להגיע להחלטה בשבועות הקרובים".

בלשכת ראש הממשלה הוסיפו כי "ישראל מייחסת חשיבות רבה ליחסים האסטרטגיים עם ירדן והמדינות תפעלנה לקידום שיתוף הפעולה ביניהן ולחיזוק הסכם השלום".

גורמים בירדן אמרו היום (חמישי) כי ישראל הסכימה להתנצל על תקרית הירי בשגרירות בעמאן בחודש יולי האחרון במהלכה ירה מאבטח וחיסל צעיר ממוצא פלסטיני שניסה לדקור אותו ואדם נוסף שהיה במקום. בעקבות התקרית נסגרה השגרירות והשגרירה חזרה לארץ ולא שבה לממלכה ההאשמית מאז. לפי הדיווח, ישראל תתנצל גם על מותו של שופט ירדני במעבר אלנבי לפני כמעט שלוש שנים.

על פי הדיווחים מירדן, כחלק מהפתרון לסיום המשבר הדיפלומטי, ישראל התחייבה לשלם פיצויים כספיים למשפחות ההרוגים. בירדן דיווחו גם שישראל התחייבה להמשיך בחקירה נגד המאבטח היורה, עם זאת, ניתן להעריך כי החקירה לא תוביל לכתבי אישום, שכן דוח השב"כ קבע כי המאבטח פעל מתוך הגנה עצמית.

בחודש נובמבר דווח כי ירדן לא תאפשר את פתיחת השגרירות הישראלית מחדש עד שלא תנקוט הליכים משפטיים נגד המאבטח. מאז עזבה השגרירה את השגרירות ב-24 ביולי, פעילותה הופסקה והיחסים בין שתי המדינות התקררו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו