שר החוץ הבריטי: "הכרזת טראמפ – הזדמנות לשלום"

שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון אמר בסיום מפגש עם מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון כי הכרת טראמפ בירושלים כבירת ישראל היא "הזדמנות לשלום". לדבריו, "העולם מוכן, ומחכה לראות מה ארה"ב הולכת להציע בתחום"

לדברי שהחוץ הבריטי בוריס גונסון החלטת הנשיא טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל היא "רגע של הזדמנות" עבור השלום במזרח התיכון: כך לפי דיווח ב"סקיי ניוז".

כמו כן לפי הפרסום ג'ונסון הציע במהלך פגישה עם שר החוץ האמריקני רקס טילרסון כי מדובר בהזדמנות עבור האמריקנים לגבות את המהלך בצעד שיוביל להתקדמות משמעותית בתהליך המדיני. "עכשיו כשירושלים זכתה להכרה אמריקנית כבירת ישראל, יש לצפות לתנועה סימטרית גם בכיוון השני, כדי להניע את הדברים".

בתום שיחה שניהל עם שר החוץ האמריקני רקס טילרסון בלונדון. אמר ג'ונסון כי הוא מאמין שארה"ב צריכה לגבות את האמירה בתכניות נחושות להשיג פריצת דרך במגעים לשלום. "העולם מוכן, ומחכה לראות מה ארה"ב הולכת להציע בתחום", אמר. "מן הסתם, ההצהרה קשורה לכך. נראה לאן נגיע, יש כאן הזדמנות". עם זאת, ג'ונסון הוסיף כי "ברור שכעת כשירושלים הוכרה כבירת ישראל – אפשר לצפות לתזוזה סימטרית כלשהי כדי להניע את הדברים".

מוקדם יותר החודש צוטט ג'ונסון כשהוא אומר לשר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מלכי כי "ירושלים צריכה להיות בירתן המשותפת של ישראל ופלסטין". לאחר הפגישה עם אל-מלכי אמר כי הוא "מאשר את מחויבותה של אנגליה לתמוך בעם הפלסטיני ובפתרון שתי המדינות".

בעבר אמר ג'נסון בפגישה עם נתניהו "אני חושב שדברים השתנו בעולם. אני יודע שאתה מבקר במקומות רבים ומשוחח עם אנשים בעולם. אני חושב שישנה הזדמנות להסתכל על הדברים מנקודת מבט חדשה, ומה שאנו מבקשים להדגיש הוא שאנו בונים זהות גלובלית כבריטניה שנפרדת מהאיחוד האירופי ואנו רוצים לקדם את יחסי הסחר איתכם. אנו שותף הסחר הגדול ביותר של ישראל באירופה. אני חושב שאני צודק כשאני אומר שיש לנו את הסוכנות הגדולה ביותר והצומחת ביותר של אסטון מרטין כאן בישראל ועשינו עסקאות ייצוא מצוינות יחד איתכם בחודשים האחרונים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עכשיו נזכרתם, יא אנטישמים שכמותכם. איפה הייתם עד עכשיו? מצאתם עם מי לדבר… בלונדון אתם מנסים עכשיו להכניס אפילו לחסידי סאטמר לימודי כפירה של דארוין הרשע הכופר יחד עם ספר בראשית,נימח שמכם. עוד מעט יגיע הסוף שלכם ע"י כוכב השביט הנורא הוא ניבירו. וכל הבונקרים הסודיים הענקים לאליטות שבניתם מפניו, יוצף במי ים כמובא ביואל, זכריה ועמוס ובזהר. "ונתתי נקמתי באדום".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו