צילום: פלאש 90

75 לתקומת החצר: בבעלזא יחגגו את 'יום ההצלה' של רבותיהם הקדושים

בכל ריכוזי חסידות בעלזא יתאספו הערב לחגיגת 'יום ההצלה' של רבותיהם, האחים הקדושים כ"ק האדמו"ר מהר"א זי"ע וכ"ק מרן מהר"ם מבילגורייא זי"ע, היום שבו עלו לארץ ישראל לאחר שניצלו מגיא ההריגה • האירוע המרכזי ייערך במעונו של כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא בירושלים

74 שנים עברו מאותו יום בו דרכו רגליהם הקדושות של האחים הקדושים, כ"ק מרן האדמו"ר מהר"א מבעלזא זיע"א, ואיתו עימו כ"ק מרן מהר"ם מבילגורייא זיע"א על אדמת ארץ ישראל, לאחר שניצלו מגיא ההריגה, אז נוצקה אבן הפינה לתור הזהב של תקומת חצר הקודש בעלזא, ועבור חסידי בעלזא זהו יום חג של ממש.

לאור זאת, יתלכדו הערב (רביעי) המוני חסידי בעלזא בריכוזים באירועים רבי הוד שיתאחדו לכדי מעמד אדיר ומאחד.

המעמדים המיוחדים ייערכו במשותף על ידי בתי המדרשות של החסידות שבכל עיר ועיר בשילוב פתיחת המגבית עבור 'מרכז מוסדות בעלזא באר"י', גוף העל המאגד תחתיו כמאה היכלי התורה והחינוך של החסידות עם למעלה מ-13,000 תלמידים. בהמשך הערב יתחברו המעמדים לשידור המרכזי במעונו של כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א בירושלים, שבו תוצג התוכנית של המגבית השנתית למען החזקת המוסדות שהוקמו בזכות יום זה.

בתוך כך, בשלחנו הטהור בעת רעווא דרעווין בשבת האחרונה התייחס כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א ליום זה. "השבוע חל ט' שבט שבו עלו לארץ הקודש כ"ק דודי ז"ל וכ"ק אבי ז"ל, זכותם יגן עלינו. כל ה'יש' המבורך הקיים כיום, הן בעלזא והן בשאר מקומות, הכל בכוחם ובזכותם, בבחינת עקבתא דמשיחא", אמר האדמו"ר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו