בפעילות הנציגות החרדית: התקציב לישיבות ולכוללים נכנס היום

בעקבות פעילותם של סגן השר הרב פרוש ויו"ר ועדת הכספים הרב גפני, נכנס היום התקציב לחודש הנוכחי לחשבונות הישיבות והכוללים, זאת לאחר עיכוב קל בעקבות חישוב שגוי במשרד האוצר במסגרת גיבוש תקציב הדו-שנתי

התקציב לחודש הנוכחי התעכב לאחר שהתגלו בעיות מהותיות שלא אפשרו את העברת הכספים לישיבות ולכוללים עד עתה, אך העניין סודר ובסוף השבוע האחרון, משרד החינוך העביר את התקציב הישיבות כאשר ערך הנקודה לתלמיד ישיבה עומד על 455 ש"ח, ו- 801 ש"ח לאברך כולל.

התקציב התעכב, בין היתר בשל חישוב שגוי במשרד האוצר במסגרת גיבוש תקציב הדו-שנתי האחרון לשנים 2017-2018 אושר תקציב חסר לישיבות ולכוללים. השלמת החסר אושרה בממשלה לפני כשנה אולם וועדת הכספים טרם אישרה זאת.

זאת ועוד, מאחר ומדובר בתקציב תמיכות, משרד החינוך אינו יכול להעביר את הכסף ליעדו כל עוד אינו מקבל את התקציב במלואו לשנה הקרובה, דבר שעדיין לא נעשה. 

במהלך השבועות האחרונים התנהלה פעילות קדחתנית ע"י ידי אגף בכיר למוסדות תורניים בניהולו של מר עמוס צייאדה,  כדי להאיץ את העברת תקציב הישיבות לחודש הנוכחי על פי התקציב שיגיע לועדת כספים בתקופה הקרובה

ואכן המאמצים נשאו פרי וכאמור, בסוף השבוע האחרון אישר משרד האוצר לחשבות משרד החינוך להעביר את התימכות, וזאת לאחר אישור בכתב של מנכ"ל משרד החינוך מר שמואל אבוהב, כאשר התמיכה היא לפי ערך הנקודה לתלמיד ישיבה העומד על 455 ש"ח, ו- 801 ש"ח לאברך כולל, תוך התחייבות לאשררו בוועדת הכספים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה נוהל קבוע בינואר שהתקציב נכנס באיחור שום נוהל שגוי ושום מאמץ נציגות חרדית בנוסף מדובר בתקציב מקוצץ שנה שעברה התקציב עמד על 840
די לנסיון להשיג פידבק על דברים לא נכונים

לאבי בכל שנה מתגלות בעיות כי זה תקציב של תמיכות ובכל שנה בינואר צריך להלחם על זה…
אגב, ככל הזכור לי בדרך כלל זה מגיע הרבה יותר מאוחר…
החרדים האלה! – קצת הכרת הטוב!!

חחח
אברכי הכוללים מכירים את הסיפור הזה. הייתם צריכים להוסיף רק "כמידי שנה בשנה"…

לאבי.
חבל שאתה לא מדייק בפרטים.
אמת היא שכל שנה יש עיכוב, רק תזכור גם שכל שנה מרבעון לרבעון מקבלים תקצוב נמוך משמועתית וברבעון האחרון הוא כבר ממש נמוך (בגלל הריבוי הטבעי באברכים ושי' החישוב במשרד החינוך של כל רבעון בנפרד בלי הערכה קדימה).
השנה זה לא קרה, וזה נזקף לזכותו של גפני בוועדת הכספים, מה שכן היה צריך לפתור זה חסר של מאה מליון שקל! בתקציב הישיבות שלא אושר בתקצוב הראשוני והיה צורך במו"מ לאורך כל השנה ע"מ לסחוט את היתרה מחשבון סעיפים אחרים בתקציב הקואליציוני.
איני יודע איך נסגרו הדברים נכון לרגע זה, אבל גם אם קיבלנו 27 ש"ח פחות (נכון לחודש קודם עמד על 828) עדיין אנחנו צריכים להגיד הרבה שכויח לנציגים על פעילותם המסורה ועמידתם על משמר התורה כפשוטו.
(גם אם זה היה נושא קבוע שהיה צריך לסדר כל שנה, היה מגיע להם שכויח גדול, כ"ש על ניסיון וגם הצלחה להגדיל את תקציב הכוללים כדי שהאברכים לא יפגעו.
וכמובן להודות לקב"ה שאלה הם הקשיים והנסיונות שהוא מזמן לנו מול הממשל, היה יכול להיות מצב שדנים על הרבה יותר גרוע מזה, וד"ל.
'אשרי העם שככה לו, אשרי העם שה' אלוקיו'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו