פלאש 90

סוכן ביטוח שלא רשם כ- 140,000 ₪ "קבלן השיפוצים עשה לי בעיות"

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בירושלים: סוכן ביטוח שלא רשם כ- 140,000 ₪ "קבלן השיפוצים עשה לי בעיות, הייתי חייב להביא קבלן אחר ולכן לא הספקתי להוציא חשבונית". נערכו 198 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ- 7% מהם לא רשמו הכנסות כדין

אנשי יחידת ניהול ספרים ערכו מבצע ביקורת בירושלים והסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה ירושלים 3, נערכו 198 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ- 7% מהם לא רשמו הכנסות כדין.

בביקורת שנערכה בסוכנות ביטוח, נבדק חשבון הבנק ונמצא כי העברות מחברות הביטוח בסך 139,000 ש"ח ₪, לא נרשמו בספרי העסק כנדרש. בעל הסוכנות הסביר "אני מצטער שזה קרה, עברנו למשרד חדש, הקבלן שיפוצים עשה לי בעיות והייתי חייב להביא קבלן אחר, ולכן לא הספקתי להוציא חשבוניות כנדרש".

בביקורת במשרדי חברה לעבודות בנייה נמצא כי צ'קים שונים שהתקבלו מתחילת השנה, ביניהם צ'קים דחויים עבור שכיריות ודמי ניהול לא נמצאו רשומים בספרי העסק. תגובת בעל החברה: אנחנו מוצאים חשבונית ביום הפירעון כי היה לנו מספר מקרים שהצ'קים חזרו.

בביקורת בעסק לתיווך נמצאו הפקדות בנק בסך 15,000 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. תגובת הבעלים: אני אבדוק מה קרה. בביקורת שנערכה אצל סוכן ביטוח נמצא בחשבונות הבנק כי עמלות בסך 48,000 ₪ לא נרשמו בספרי העסק,. הסוכן טען "בגלל שעברתי בדיקות רפואיות לא היה לי זמן להתעסק עם זה, זה גם פרח מזיכרוני". בביקורת שנערכה בחברה לתרגום נמצא בחשבון הבנק העברות על סך של 40,000 ₪ שלא נרשמו . מנהל החברה הסביר "רואה החשבון אמר לי שאני יכול להוציא חשבונית תוך 14 יום".

פעילות הביקורת באזור נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו