הגר"פ גולדשמיד: גם הממשלה האנטישמית ביותר, לא אסרה על יהודים למול את בניהם

בנימין י. רבינוביץ בראיון עם הגאון רבי פנחס גולדשמיד שליט"א רבה של מוסקבה ונשיא ועידת רבני אירופה, בעקבות פסיקת בית המשפט העליון בגרמניה האוסר לקיים ברית מילה

בראיון שערכנו במדור זה לפני למעלה מחצי שנה עם הגאון רבי אליעזר וולף שליט"א דיין בק"ק אמסטרדם בהולנד בנושא החוק לאיסור השחיטה, הוא הביע חשש גדול מהסכנה המתקרבת שיבקשו לאסור לקיים ברית מילה. כינסתם זה עתה עשרות רבנים חשובים מאירופה בבירת גרמניה, בברלין, בעקבות פסיקת בית המשפט בקלן שאוסרת לקיים את ברית המילה. האם החשש שהביע הרב וולף אכן מתממש לנגד עינינו וכיצד בכוונתכם לפעול נגד הגזירה החמורה הזו?

קרא עוד:

[postim]

הגר"פ גולדשמיד: ממש הערב שלחו אלי כתבה שהופיעה היום בעיתון הצרפתי החשוב ביותר ´לה-פיגרו´ בנושא הזה. שם נכתב בזה הלשון; ´העובדה שרבנים הגיעו לגרמניה ואמרו שזו ההתקפה הכי קשה על היהדות מאז השואה, הכניסה את כל האליטה הפוליטית בגרמניה לאלקטרו-שוק´. הדברים האלו הופיעו בעקבות מסיבת עיתונאים שערכתי בברלין, שם הכרזתי, שאם שלטונות גרמניה מעוניינים שתהיה קהילה יהודית במדינה, לא יעלה על הדעת שיאסרו עלינו למול את בנינו, אחרי למעלה מאלף שנה שבה מתגוררים יהודים בגרמניה, ועד היום אף ממשלה, ולו האנטישמית ביותר, לא אסרה על יהודים למול את בניהם. רמזתי בדבריי, שאפילו הנאצים ימ"ש התחילו עם השחיטה אבל לא עם ברית המילה.

האם זה סוג אנטישמיות חדש שלא הכרנו עד כה?

הגר"פ גולדשמיד: אם יורשה לי, אבקש לצטט דברים שאמר רבה הראשי של בריטניה, הרב יונתן סאקס בנושא הזה. הוא אמר; בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו והקב"ה מצילנו בידם — בדורות בהם אירופה היתה דתית, אז האנטישמיות היתה דתית-נוצרית. כשאירופה הפכה לחילונית, הם הפכו את עורם כמו שוירוס עובר מוטציה, והיא הפכה להיות אנטישמיות חילונית גזענית. עכשיו יש סוג חדש של אנטישמיות; הם משתמשים בשפה של ´זכויות אדם´; היהודים פוגעים ב´זכויות הילד´ בכך שעושים לו ברית מילה. הם טוענים שהיהודים חיים בתת תרבות. זו בעצם משמעות ההחלטה המשפטית של בית המשפט בקלן, שהיהודים ´חובלים´ בילדים שלהם. יכול כל הורה בגרמניה ללמד את הילד שלו את מקצועות הספורט המסוכנים ביותר, בהם רבים נהרגים או נפצעים, אבל אסור לו לעשות ברית מילה לבנו גם אם רק בפרומיל אחוז נוצרה איזו בעיה שהיא, כי בכך הוא מסכן את ילדו. אז לעשות ספורט זה דבר מקובל, זו ´תרבות´ אירופאית, אבל ברית מילה זו תת תרבות.

כיצד אתם מתכוונים להתמודד עם הנושא הזה, שאמנם כרגע עלה בגרמניה, אבל עומד על הפרק גם במקומות אחרים, ומי יודע להיכן ח"ו זה עוד עלול להגיע?

הגר"פ גולדשמיד: קיבלנו החלטה שחייבים לקטוע את הנושא הזה עודו באיבו. בזמן אמת, ארגנו ועידה של ארבעים רבנים שהגיעו לברלין, והמסר שאמרנו לגרמנים היה ברור; אם אתם רוצים קהילה יהודית בגרמניה, אתם חייבים לכבד את המסורת המקודשת לדת היהודית ושיוכלו להמשיך ולנהוג כפי אורחות חייהם ללא הפרעה. במידה ולא תאפשרו זאת, משמעות הדבר — הקץ ליהדות גרמניה! אמנם ידוע, שבתוך הציבור היהודי יש גוונים שונים, אבל בנושא ברית המילה יש קונסנזוס מקיר לקיר. גם יהודים חילוניים עושים לילדיהם ברית מילה.

כיצד התקבלו הדברים הנחרצים האלו על-ידי השלטונות הגרמנים?

הגר"פ גולדשמיד: זה גרם לסערה גדולה מאוד. אני מבקש לציין דבר חשוב. ערב לפני הכינוס שלנו, היתה תוכנית באחד מערוצי התקשורת הגרמנים, בהשתתפות פרופ´ פלוצקה שנמנה עם ראשי הדוברים נגד ברית המילה. גם מצאו איזה פסיכולוגית ממוצא יהודי ועוד כמה אנשים ומולם הושיבו רב ומוסלמית. כל התוכנית היתה בנויה בצורה הזו, שמצד אחד יושבים אנשים מתורבתים ומהצד השני יושבים אנשים שגם הלבוש שלהם לא לפי המקובל בתרבות הגרמנית, הרב בלבוש הרבני שלו, והמוסלמית בכיסוי ראש. אנשים שבאו מעולם אחר. מהמאדים… הקהל שהשתתף בתוכנית, הריע ומחא כפיים רק לפלוצקה ולאלה שהיו בצד שלו, וכשהרב דיבר איש לא מחא כפיים. ממה שקרה כאן הבנתי שדעת הקהל היא נגדנו, ולכן החלטנו לומר למחרת במסיבת העיתונאים את כל האמת ובצורה הברורה והנחרצת ביותר, שמדובר בנושא שעבורנו הוא קיומי; שזהו חוק יסוד של העם היהודי; שהמצווה הראשונה שקיים אברהם אבינו אחרי שעלה לארץ ישראל היא ברית המילה; שכאשר אדם מבקש להתגייר ולהצטרף לעם היהודי, הוא חייב לעבור ברית מילה. גם יצאתי בקריאה ליהודי גרמניה, שאין להם ממה לחשוש ועליהם להמשיך ולקיים את מצות ברית המילה.

הדברים האלו חלחלו היטב בדעת הקהל המקומית, ושני עיתונים מובילים, ה´פרנקפורטר אלגמיינר´ והעיתון החשוב ביותר בברלין ה´טאג שפיגל´, הובילו בעמודים הראשונים שלהם קו ברור נגד החלטת בית המשפט בקלן. שעה לפני כניסת השבת כבר הודיע הדובר של הקנצלרית אנגלה מרקר, שהממשלה תעשה הכל כדי לשמור על זכויות הדת של המיעוטים, היהודים והמוסלמים. מה שקורה עכשיו באופן מעשי, זה שמחוקקים חוק שמוציא את ברית המילה מהחוק שאוסר לחבול באדם אחר, מאחר והדבר מעוגן בחופש הדת.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
37 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קומו ותעלו ציון! הפסיקו להשתמש במושגים גלותיים ולהתחנן לפני הגרועים שבאויבנו שיתנו לכם למול!!! עלו לארצכם! שמרו על מצוות ה' בגאון!! הרימו ראש יהודי וקדשו את שמו בארצו שנתן לכם ולא אצל נכדי הנאצים!! [אגב, ברור שהגרמנים ילחמו בברית המילה, הם הרי צאצאי העמלקים שכרתו את בריתות בני ישראל וזרקום כלפי מעלה וכו' . גם היטלר ימ"ש אמר בנאומיו שברית המילה הם מום שהעם היהודי הטיל בגוף האדם] קדימה , לארץ המובטחת! וותרו על פינוקים כלכליים!! בואו ועלו לארץ ישראל הקדושה וקרבו את הגאולה [ כך לפי הגאון מוילנא, עיין ספר 'קול התור' ]

מזכיר את אירופה לפני מאה וחמישים שנה. קדימה עלו לישראל פן יהיה מאוחר לילדיכם… אל תגידו שלא אמרתי

נו, יושבים אצל ילדי וניני הנאצים. למה ציפיתם? עלו לארץ הקדש בלי לרחם על עצמכם!!! אה, מעדיפים רווחה כלכלית ו"איכות חיים"? אז יש לזה מחיר. בושה שיהודים יראים לא מתאמצים לעלות לארץ הקדש, שמשה רבנו התחנן כל כך כדי להכנס אליה. נשארים לגור ביבשת ארורה זו , המשמשת כבית הקברות היהודי הגדול בעולם [בלי להחשיב את בתי הקברות הרשמיים] .

מענין לענין באותו ענין: למה לא לדבר בלשון הקדש? למה בערבית? למה באידיש [גרמנית + מעט עברית]? עם ישראל יצאו ממצרים כיון שלא שינו את שפתם!!!

ב. נכון שבגלות הכריחו אותנו לשנות את שמותינו ושמות משפחתנו חשמות לועזיים{ עיינו ספרי הסטוריה] אבל כאן בארץ המובטחת, אולי נחזור לשמות עם ישראל המקורי? עם ישראל יצאו ממצרים כיון שלא שינו את שמם!!

בלה בלה בלה. עלו לישראל ותפסיקו עם רחמים עצמיים. מה לכם אצל אויבנו המרים ביותר??? ארץ ישראל לא שווה יותר מכמה יורו בעיניכם?

בלי תרוצים ותחנונים לפני השייגעצ'ס למיניהם. עלו לארץ הקדש

לך לך מארצך אל הארץ אשר אראך!!!!!!!!!!!!!

אז מה על כף המאזניים: ארץ ישראל הקדושה ומצוות בגאון , מול, … רווחה כלכלית???!!!

"ציון הלא תשאלי לשלום אסיריך…" ועונה ציון: "ודאי שאלתי והתחננתי לפני ה' , אבל הם מעדיפים להשאר בגרמניה….. עצוב

" מנעי קולך מבכי ועיניך מדמעה כי יש שכר לפעולתך ושבו מארץ אויב"
אבל הם לא רוצים לשוב… לא נשכח את שכתוב בחז"ל על הגאולה שהוחמצה בימי עזרא ונחמיה על שלא עזבו כולם את בבל כי נשארו עם ממונם…

אני לא מבין. החוצניקים שמתפללים יום יום ומודים לה' בברכת המזון "על הארץ הטובה" לא יודעים שב"ה, אפשר לעלות לארץ ישראל??? מה לנו להתחנן לנכדי הנאצים?

לבקש רשות מנאצים למול את ילדינו.??? ברוסיה מלו בסתר בגלל מסך הברזל הקומוניסטי ואילו בגרמניה 2012 זה בגלל מסך הכסף…..

מצוות ישוב הארץ נוהגת בכל זמן לפי כל הפוסקים ההלכתיים

מה קורה פה? חוזרים לימי הביניים בתחפושת מודרנית !! עלו לבית של עם ישראל . פה מותר לקיים את כל המצוות ובגאון

ו"ואף על פי שיתמהמה , עם כל זה אחכה לו.. שיבוא" ואתם באים???

אבותינו מסרו נפשם לעלות לישראל. המדרש מספר על ר זירא שעלה מבבל ונכנס על חבל דק. ללעגו של הגוי על "פזיזותו" ענה: מקום שלא זכה משה רבנו להכנס מי אמר שאזכה אני? נו, קדימה לישראל

ארץ ישראל היא הפתרון!!!

אני תמה על הדברים ששמתם בפי הרב גולדשמידט בכותרת, אף ממשלה לא וכו'. לא רק ליב"ה ( מעט היסטוריה) חסרה לו, אלא גם ידע מינימאלי במשנה ובתלמוד. כלום אינו יודע ש"בדורו של שמד" (והיו כמה כאלה) גזרו על ישראל שלא למול וכו' ?! האם לא על שבת, חודש ו מ י ל ה נלחמו החשמונאים נגד תרבות יון ??!!!!!!

ואולי כוונתו ל"ממשלה" ממשלה, מהממשלות המודרניות של המאה ה-19 וה-20 ?

בלי להתבכיין ולהתחנן לנאצים המודרנים. עלו לארץ וחזקו את הישוב היהודי.

אוירא דארץ ישראל מחכים

ברוכים הבאים לאירופה! לא ידעתם שהגרמנים ועמיתיהם הארופאים הם אנטישמים?

לשנות את שם האתר . לא עוד שפות זרות בעם ישראל!!

נכון. הממשלה האנטישמית ביותר [סבתה של ממשלת גרמניה הנוכחית] לא אסרה על יהודים למול. היא אסרה עליהם לחיות!!

בלי התבכיינות גלותית!! עלו לארץ הקדש!!!

לידעתכם חוצניקים: בארץ הקדש מותר לערוך ברית מילה.

נו נו נו לארצנו…

הרב גולדשמיט : עברת את שם משפחתך ללשון הקדש! האנטישמים הם אלה שחייבו את משפחתך לפני כ 800 שנה לשנות את שמם להיגוי גרמני!! הסר מעליך את חלד הגלות ובא לארץ ישראל

אני מחכה לבני שישובו מגלותם, אז אאיר להם פנים.

בואו לארץ ישראל. ברוכה ומבורכת " אשר עיני ה' אלקיך בה "

אז מה עדיף… לבוא למדינה הציונית שם חייבים להתגייס לצבא השמד הרוחני???

ברחנו מהמדינה הציונית (מלכות המינות) ואנחנו מחכים למשיח בגלות
רק השם יתברך שמו יגאלנו מהגלות כמו שאנו מתפללים בכל שבת קדש
"אפס בלתך גואלנו"

בני היקרים באו לארץ המובטחת. מה לכם אצל בני עמלק?!

לא רק היהודים מגרמניה צריכים לעלות לארץ ישראל אלא מכל העולם, גם מאילת ומדרום המדינה, מקום בו אין קדושת א"י כלל וכלל!

לכל המגיבים!
האם חשבתם פעם שאולי קשה לעלות ארצה כי ההורים או אחד מבני המשפחה קבורים שם ורגשית אי אפשר לעזוב אותם?
האם חשבתם אולי שישנם אנשים אשר אין להם משפחה וכבר נמצאים בגיל מתקדם ושם יש להם פרנסה וחיים בכבוד ואם יגיעו ארצה חס ושלום יאבדו הכל (עיין בכותרות בימים אחרונים מה יכול להיות התוצאה כשאדם מתייאש)
האם חשבתם שישנם הרבה יהודים שכן עלו ובגלל הבירוקרטיה והקשיים שמדינת ישראל מערימה על עסקים איבדו המון ממה שעבדו וחסכו, ובלית ברירה חזרו לשם,
האם חשבתם שישנם יהודים אשר מסתכלים על הפילוגים\הסתה\שנאה\שמתנהלת מטעם ובעידוד של של השלטונות בארץ נגד חרדים והתורה ולדעתם כן צריך להישאר בחו"ל
האם כל הגדולים כמו ר' משה פיינשטיין ר' יעקב קמינצקי האדמו"ר מסאטמןר\סקולען\פאפא\בואיין ועוד הרבה אדמורים וראשי ישיבות גם נהגו לא בסדר שלא עלו לארץ? האם רק מה שאתם עושים נכון וצודק?
אכן זה המנטליות הישראלית!!! לפסול וללגלג על כל מי שלא חושב בדיוק כמוך וזה לבד גורם להרבה אנשים לחשוב פעמיים לפני שעולים ארצה

אנחנו גרים באירופה ומקבלים את עול הגלות עלינו מאת ידו של הקב"ה וזוכרים שהקב"ה הגלה אותנו מארצנו כעונש על חטאינו וכל הקשיים שבגלות מכפרים ומתקנים את עוונותינו ובכך מקרבים את הגאולה ומתפללים שנזכה בקרוב להתגלות כבוד שמיים עלינו במהרה בביאת משיח צדקנו
ואז ורק אז יותר לכל עם ישראל לחזור לארץ הקודש.

צודק פרץ, כל המגיבים (שכפי הנראה הם אדם אחד משועמם) מראים לכולם מדוע לא כדאי לעלות לארץ.
הם מתעלמים מכל המלחמה החמורה שמתנהלת כאן נגד התורה מאז קום המדינה, מלחמה שאין באף מדינה מתוקנת בעולם. אין אנטישמיות נגד יהודים כמו האנטישמיות החילונית נגד החרדים. (לא צריך להזכיר את ה'יהרג ואל יעבור' של גיוס ושרות לאומי לבנות, חיטוטי שכבי, חילול שבת בכפיה, גיוס בני ישיבות, הדרת נשים, פרשת עמנואל, גיור רפורמי, ועוד.) אחרי כל המלחמה הזאת אף אחד לא יהיה בטוח שלא תהיה פה גזירה נגד המילה. (יש כבר בארץ קבוצות שמתנגדות לזה.)
כל הדברים החמורים שנמנו פה לא מעניינים אותם, רק כשרוצים 'לעקור' איזה פיסת אדמה, שיתכן שאינה שייכת לארץ ישראל כלל, אז הם נזעקים ואומרים שזו 'ממשלת שמד'.

לאבר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו