צילום: פלאש 90

'החוק הפולני': משלחת מפולין תגיע לישראל‎ בכדי להגיע להסכמות

הפולנים יורדים מהעץ? משלחת מטעם ממשלת פולין תנחת מחר בישראל ותקיים פגישות עם נציגי משרד החוץ ו'יד ושם' בכדי להגיע לניסוח מוסכם ל'חוק השואה הפולני'. במשרד החוץ מקווים שיצליחו להביא לריכוך נוסח החוק, שעורר כעס רב בישראל

אחרי המשבר בין ישראל לפולין בעקבות ה'חוק הפולני' שאוסר להאשים את פולין בפשעי השואה, כעת הפולנים מנסים להרגיע.

משלחת פולנית בראשות סגן שר החוץ הפולני תנחת מחר (רביעי) בישראל, ותפתח בשיחות עם בכירי משרד החוץ הישראלי במטרה להגיע להסכמות על מה שכונה "חוק השואה הפולני", האוסר על אזכור מעורבותה של האומה הפולנית בפשעים נגד האנושות שבוצעו במהלך מלחמת העולם השנייה.

בצד הפולני, מעבר לסגן השר ברטוש צ'יחוצקי, ישתתפו גם היועץ המשפטי של משרד ראש ממשלת פולין, וזאת על מנת למצוא את הניסוחים והסייגים שיאפשרו לשני הצדדים להגיע להסכמות. את הצוות הישראלי לדיונים יוביל מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, וישתתפו בו שלושה נציגים של 'יד ושם', ביניהם ההיסטוריונית הראשית של הארגון, הפרופסור דינה פורת. עוד ישתתפו בשיחות שגרירת ישראל בוורשה אנה אזארי, צוות משפטנים, ונציג ממחלקת אירופה של משרד החוץ.

במשרד החוץ הסבירו כי המשלחת מגיע "לצורך דיאלוג עם צוות ישראלי מקביל, שמטרתו שימור האמת ההיסטורית ומניעת פגיעה בחופש המחקר והביטוי". עוד הוסיפו שם כי המשלחת הישראלית מורכבת מ"אנשי יד ושם, היסטוריונים, משפטנים ודיפלומטיים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו