צילום: פלאש 90

פרשת בזק: נתניהו ייחקר, רעייתו תמסור עדות במקביל

תיק 4000: בפעם הראשונה ייחקרו ראש הממשלה ורעייתו במקביל, ביום שישי הקרוב. נחשפה התכתבות נוספת בין נתניהו לאלוביץ' • יועץ התקשורת קמיר שוחרר למעצר בית • פרשת המסרונים: ככל הנראה דין משמעתי לתובע

בפעם הראשונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ושרה נתניהו ייחקרו במקביל ביום שישי הקרוב במסגרת פרשה 4,000, הוא תיק בזק, כך פורסם הערב (רביעי) בערוץ 2. ראש הממשלה ייחקר באזהרה ביום שישי הקרוב, בזמן שרעייתו תמסור עדות פתוחה. שתי החקירות יתקיימו במעון ברחוב בלפור בירושלים. על פי הדיווח, ייתכן שהחוקרים יבקשו להציג להם חומרים זהים, ואולי אף ישמיעו להם הקלטות כדי לקבל מהם גרסה ראשונה לממצאים בפרשת בזק.

בתוך כך, נחשפו הערב ב'חדשות 10' מסרונים נוספים בין רעיית ראש הממשלה נתניהו לבין איריס אלוביץ'. בהתכתבות הוואטסאפ שפורסמה אומרת רעיית ראש הממשלה לאשתו של בעל השליטה באתר "וואלה": "אתם הורגים אותי. אתם שוחטים אותנו. אתם הורסים את המדינה. איזה מין אתר זה? מה זה צריך להיות? תשנו את זה. תעשי עם זה משהו. אתם בעלי האתר. ושזה יקרה מהר".

פרקליטתה של איריס אלוביץ' מסרה בתגובה: "מדובר בהדלפה אסורה וחמורה שמעוותת את המציאות תוך התעלמות מגמתית מעובדות חשובות שלא הוצגו".

יועץ התקשורת קמיר שוחרר למעצר בית

בית משפט השלום בתל אביב הורה בצהריים (יום ד') לשחרר למעצר בית למשך שבוע את יועץ התקשורת אלי קמיר החשוד בתיווך לשוחד בפרשת בזק (תיק 4000). קמיר מעורב גם בתיק 1270 ("מינוי תמורת זיכוי"), שבו הוא חשוד כי העביר לשופטת הילה גרסטל הצעה מניר חפץ להתמנות ליועצת המשפטית לממשלה תמורת סגירת תיק המעונות של שרה נתניהו.

פרקליטתו של קמיר אמרה בדיון היום: "הגענו להסכמות בחלקה מהדברים. אני מבקשת לקצר את מעצר הבית המוסכם. הוא בעל עסק עצמאי ויש לו הרבה לקוחות שצריכים אותו, והיעדרותו לתקופה מאוד ארוכה פוגעת".

השופט עלאא מסארווה, שהחליף בדיוני התיק את השופטת רונית פוזננסקי-כץ בשל מעורבותה בפרשת המסרונים, החליט לשלוח כאמור את קמיר למעצר בית למשך שבוע.

בהחלטתו ציין השופט כי "לפני החלטה לשחרורו של החשוד בתנאים מוסכמים ומחלוקת מסוימת. בדיון הקודם קבעתי את קיומו של החשד הסביר בקשר לחשוד הזה". עוד נקבע בהחלטה שניתנה בהיעדרו של קמיר כי אסור יהיה לו ליצור קשר עם המעורבים בפרשה למשך שלושה חודשים, למעט שותפו. עוד נקבע כי הוא יורחק ממשרדי בזק למשך 45 ימים.

אתמול דחה בית המשפט את ערעורם של יועץ התקשורת המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ניר חפץ, ושל בעלי בזק שאול אלוביץ’, נגד הארכת מעצרם וקבע כי הם יישארו במעצר עד יום ראשון הקרוב. על פי פרסום ב'מעריב' בידי המשטרה ראיה משמעותית נגד ראש הממשלה החשוד במתן הטבות מפליגות לידידו אלוביץ' בתמורה לסיקור אוהד באתר "וואלה" שבבעלותו ועתה מקווים החוקרים לעמת את נתניהו עם אותה ראיה בחקירתו הצפויה מחרתיים, לפני שייצא לארה"ב ולפני שחפץ ואלוביץ' ישוחררו ממעצרם.

אלוביץ', המיוצג על ידי עו"ד ז'ק חן, וחפץ, שמיוצג על ידי עו"ד ירון קוסטליץ, ביקשו לערער על הארכת מעצרם בעקבות חשיפת חילופי המסרים שנעשו בין השופטת המטפלת בפרשת בזק (תיק 4000) לבין חוקר הרשות לניירות ערך המופקד על הנושא, עו"ד ערן שחם־שביט, שעוררה חשד כי הארכת מעצרם של החשודים בתיק תואמה מראש בין השופטת לחוקר.

בהחלטתו לדחות את הערעור קבע השופט יוסי טופף: "הבסיס לדרישת העוררים לשחרורם מבוסס על פרסום במהדורת החדשות של ערוץ עשר (פרשת המסרונים). ישנן עשרות פעולות חקירה אשר חלקן הארי חשוף לשיבוש ומחייב ביצוען כאשר העוררים נתונים במעצר. האינטרס הציבורי בקיום חקירה ממצה ויסודית בתנאים שיבטיחו תכליתה, גובר על האינטרס של העוררים על רקע הפגיעה בזכויותיהם. גם אם נפלו פגמים בהליך המשפטי, אין הליך זה 'סובל' שחרור של העוררים בשלב זה".

בתוך כך נציבות שירות המדינה שוקלת להגיש תובענה משמעתית נגד עו"ד שחם-שביט, החוקר מהרשות לניירות ערך לאחר פרסום ההתכתבות שלו עם השופטת רונית פוזננסקי-כץ בעניין הארכות מעצר של חשודים בפרשת בזק – כך הודיעה הערב (רביעי) דוברות הנציבות.

ההודעה הגיעה לאחר שהסתיימה חקירתו של עו"ד שחם-שביט באגף החקירות בנציבות שירות המדינה. תיק החקירה הועבר כעת לטיפול אגף המשמעת בנציבות. "לאחר שאגף המשמעת בחן את התיק, הודיע הממונה על האגף כי הוא שוקל להגיש נגד העובד תובענה משמעתית לבית הדין למשמעת של שירות המדינה בכפוף לשימוע שייערך לעובד על ידי מנהל אגף המשמעת", נמסר.

מוקדם יותר השבוע קבע נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט אליעזר ריבלין, כי השופטת רונית פוזננסקי-כץ תועמד לדין משמעתי ולא פלילי. אתמול הודיעו נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות ושרת המשפטים איילת שקד, שיקבלו את ההמלצה. בהודעת משרד המשפטים נמסר כי השתיים למדו את ההמלצה והחליטו לקבלה. הנשיאה תפעל לאחר הגשת הקובלנה נגד השופטת למינוי הרכב בית הדין שידון בעניינה וימצה את הדין המשמעתי עמה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו