בתמונה: חוקרי המשטרה בפתח מעון ראש הממשלה. צילום: פלאש 90

לאחר 5 שעות: הסתיימה חקירתו של ראש הממשלה בפרשת בזק

חוקרי להב 433 עזבו את הבית ברחוב בלפור לאחר 5 שעות במהלכן עימתו את נתניהו עם החשדות והראיות נגדו בתיק בזק. בניגוד לפרסומים, נתניהו לא העיד על פרשת הצוללות • במקביל, עדותה של רעייתו נהפכה לחקירה באזהרה

לאחר 5 שעות הסתיימה חקירתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על חלקו בפרשת בזק (תיק 4000). החקירה התקיימה במעונו הרשמי של נתניהו ברחוב בלפור בירושלים.

בניגוד לפרסומים המוקדמים, נתניהו לא מסר עדות שנגעה לפרשת הצוללות, כך שהחקירה עסקה בתיק 4000 בלבד.

במקביל התקיימה חקירתה של שרה נתניהו במשרדי להב 433. יצוין כי החקירה התחילה כעדות אולם בהמשך היא נהפכה לחקירה באזהרה. קיומה של החקירה במקביל נועדה לאפשר לחוקרים לעמת את השניים עם הראיות החדשות שנאספו, תוך מניעת האפשרות כי הם יצליחו לתאם עדויות ביניהם.

בערוץ 10 דווח כי החוקרים הודיעו לשרה נתניהו בתחילת חקירתה שהיא חשודה, יחד עם בעלה, במתן טובות הנאה לבזק תמורת סיקור אוהד באתר 'וואלה'.

כמו כן נחקרו הבוקר בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', יועץ התקשורת ניר חפץ, ומקורב נוסף לרה"מ שכיהן בעבר בתפקיד בכיר במשרד התקשורת ונעצר הבוקר.

אמש פורסמה בחדשות 2 הערכה לפיה ראש הממשלה נתניהו לא נשמע בהקלטות השונות שיש בידי מנכ"ל אתר "וואלה!" אילן ישועה, הקלטות המוכיחות לכאורה יוזמות לסיקור חיובי תמורת הטבות לבזק. יחד עם זאת, ככל הנראה מצויות בידי החוקרים ראיות המצביעות על מעורבותה של שרה נתניהו במהלכים המתוארים, לרבות שיחות מוקלטות המתעדות את זה.

"ככל הנראה, אלוביץ' העלתה את רעיית ראש הממשלה לשיחה עם ישועה בנוגע לסיקור מסוים באתר שלא היה לרוחה של נתניהו. לפי שעה לא ידוע האם נתניהו התערבה בשיחה באופן אקטיבי ודרשה שינוי כזה או אחר בסיקור או שמא רק האזינה", כך בדיווח.

אם אכן זה המצב, הרי שנתניהו צפוי – ולא בפעם הראשונה – לטעון שלא היה מודע למהלכים הללו שהתנהלו, לטענתו, מאחורי גבו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו