Yonatan Sindel/Flash90

הנשיא ריבלין: "לא ניתן לפתור את סוגיית הגיוס בכפייה"

"לא מדובר במחלוקת בין שונאי צה"ל מצד אחד לשונאי תורה", אמר הנשיא. "אם לא נשכיל לפתור את המחלוקת בהידברות, הסוגיה תמשיך ותערער את יציבות המערכת הפוליטית ותעצים את המתח בין המגזרים" הוסיף ריבלין שהזהיר מניסיון כפייה

"לא ניתן לפתור את סוגיית הגיוס בכפייה אלא רק בהסדר", אמר הערב נשיא המדינה ראובן ריבלין, על רקע החשש מפירוק הקואליציה והליכה לבחירות על רקע התעקשות חלק ממרכיבי הקואליציה שלא לקדם את הצעת חוק הגיוס שהניחו המפלגות החרדיות.

"השיח המתעצם ביממה האחרונה על הקדמת הבחירות על רקע חוק הגיוס נוגע בנקודה רגישה מאוד עבור החברה הישראלית, רגישה לציבור המשרתים בצה"ל, רגישה לציבור החרדי ולעולם התורה". ריבלין אמר את הדברים בכינוס השנתי של מועצת העיתונות שהתקיים השנה בעיר לוד.

הנשיא הזכיר כי "זו לא הממשלה הראשונה שהסוגיה הנפיצה הזו מערערת את יציבותה. לא ניתן לפתור את סוגיית הגיוס בכפייה אלא רק בהסדר. לאורך זמן, אם לא נשכיל לפתור את המחלוקת הזאת בהידברות עמוקה, מתוך ניסיון למצוא הסדרים אחראיים, מכבדים ומציאותיים, הסוגיה הזו תמשיך ותערער את יציבות המערכת הפוליטית בישראל וחמור מכך, תעצים את המתח בין המגזרים השונים".

בסיום התייחסותו לנושא הוסיף הנשיא: "על מנת להרגיע את המתח ולהתקדם עלינו למצוא מנגנוני שיח נוספים בינינו באופן שיהיה ברור שלא מדובר במחלוקת בין שונאי צה"ל מצד אחד לשונאי תורה מהצד השני, אלא בין ישראלים, שכולם גם מעריכים את צה"ל וגם מכבדים את התורה ואת לומדיה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בני עמי בחרו בדרך הכפייה

את מי זה מעניין מה הוא אמר
זה רלוונטי למישהו?

ריבלין- יפה דיברת!!
סוף סוף נשמע קול שפוי שבאמת מבין שהסוגייה איננה על בסיס שנאה אלא על סדרי עדיפויות, והדרך והשיח של הכפייה והשנאה לא יביא לשום פתרון. רק הידברות עמוקה כפי שאמר, תביא למציאת פתרון הולם.
הסוגייה הזו הרבה יותר מורכבת מסתם חוק, אלא זה אידיאולוגיה, דרך חיים, שא"א בשום פנים לכפות את הזולת להבין ולציית.

דברי ריבלין, וכן השיח המתון בתקשורת, מעידים שהדרך של חוק יסוד לימוד התורה זוהי הדרך הנכונה! ~ זה כבר משפיע על השיח הציבורי, וגורם בס"ד להכלת הרעיון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו