נתניהו: "כמו במגילת אסתר, גם הפעם האיראנים ייכשלו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בפני השדולה הפרו-ישראלית בקונגרס האמריקאי על התפשטות איראן והבהיר: "חובה עלינו לעצור את איראן, ואנו נעצור את איראן". בהתייחסות לפלסטינים אמר: "יש לי מסר לאבו מאזן: הפסק לשלם למחבלים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בוושינגטון בוועידת איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בקונגרס האמריקני. בפתח דבריו הודה נתניהו לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים ביום העצמאות ה-70 לישראל. "תמיד טוב להיות פה", אמר נתניהו, "אבל כמו שאמרתי לנשיא טראמפ אתמול: נהדר להיות בבירת ארה"ב, במיוחד עכשיו, כשהיא מכירה בירושלים כבירת ישראל".

"הטוב הוא טוב מאוד והוא הולך ומשתפר. הרע הוא רע מאוד והוא הולך ומחמיר, והכוח שעומד מאחורי רוב הרע הזה הוא המשטר הרדיקלי בטהראן. חובה עלינו לעצור את איראן. כשנשאתי כאן דברים לאחרונה, התרעתי מפני הסכם גרעין שיהווה איום על הישרדותה של ישראל, ביטחון האזור ושלום העולם.

נתניהו הזכיר: "התרעתי על כך שהמשטר בטהראן משקר שוב ושוב לקהילה הבינלאומית ושאין לבטוח בו. התרעתי על כך שההסכם מעניק לאיראן דרך סלולה לפיתוח ארסנל גרעיני בתוך קצת יותר מעשור. והתרעתי על כך שהסרת סנקציות לא תהפוך את המשטר האיראני למתון יותר או שוחר שלום אלא דווקא ליותר קיצוני ויותר תוקפני, הרבה יותר מסוכן.

"וזה בדיוק מה שקרה. הנה מה שאיראן עושה היום. היא בונה אימפריה תוקפנית: איראן, עיראק, סוריה, לבנון, עזה, תימן. ויש עוד בדרך. כעת איראן חותרת להקים בסיסים צבאיים קבועים בסוריה, לבנות גשר קרקעי בסוריה שיחבר את טהראן לטרטוס ולים התיכון, ובנוסף להעברת חיל הים והאוויר שלהם לסוריה כדי שיוכלו לתקוף את ישראל מקרוב יותר, היא פועלת לבנות מפעלים לייצור טילים מדויקים בסוריה ולבנון נגד ישראל.

ראש הממשלה התחייב: "אני לא אאפשר לזה לקרות. אנו לא נאפשר לזה לקרות. חובה עלינו לעצור את איראן, ואנו נעצור את איראן". נתניהו חזר לימי הפורים. "בשבוע שעבר קראנו את מגילת אסתר המספרת על הניסיון להשמיד את העם היהודי. הם נכשלו אז. הם ייכשלו היום. לעולם לא נאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני. לא עכשיו, לא בעוד עשר, לעולם לא.

"הנשיא טראמפ הבהיר שהממשל שלו לא ישלים עם התוקפנות האיראנית באזור. הוא הבהיר שגם הוא לעולם לא ישלים עם איראן גרעינית. זאת המדינה הנכונה. אני מצדיע לנשיא טראמפ על כך. והנשיא גם הבהיר שאם הכשלים הפטאליים בהסכם הגרעין לא יתוקנו, הוא יפנה עורף להסכם וישיב את הסנקציות. ישראל תעמוד לצדה של אמריקה, וכמוה גם מדינות רבות אחרות באזור.

בהמשך, דיבר ראש הממשלה על סוגיית הפלסטינים: "ישראל מחוייבת להשיג שלום עם שכנותיה. אני מחוייב לכך". עם זאת, הוא אמר כי "כדי להגיע להסכם – יש להפסיק את הטרור. אתם יודעים כמה כסף אבו מאזן משלם למשפחות המחבלים בשנה? 350 מיליון דולר. זה מספר מדהים. מה המסר? תרצחו יהודים ותתעשרו? יש לי מסר לאבו מאזן: הפסק לשלם למחבלים. השקע בשלום, השקע בחיים".

צילומים: חיים צח / לע"מ


0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין על ביבי ונאומי המחץ שלו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו