תשואה של 30%

איזה מדד עשה בשנה האחרונה עלייה מטאורית של 13% ואיך אפשר להרוויח מעליית שערו של הדולר, שחצה באחרונה את הרף הפסיכולוגי של ארבעה שקלים לדולר אחד?

התנודות החריפות בשוק ההון להן אנו עדים בשנה האחרונה מעוררות את השאלה היכן כדאי להשקיע את הכסף. אם מישהו היה אומר לנו שיש אפשרות להשיג תשואה פנטסטית של 30% לשנה, לא היינו מאמינים לא. נכון?

קרא עוד:

[postim]

אך מתברר שיש דבר כזה. ישראלי שבחר להשקיע בשנה האחרונה באגרות חוב קונצרניות בארצות הברית, יכול היה להגיע אפילו לתשואות האלו. בעוד שהתשואות לפדיון על אגרות חוב קונצרניות בישראל מדשדשות למדי, הרי שמדד ה"איי בוקס" שעוקב אחרי מאות אגרות חוב קונצרניות בארצות הברית, דווקא רשם בשנה האחרונה עלייה של 13%. ואם תוסיפו לזה את העלייה בשערו של הדולר בשנה האחרונה, תקבלו תשואה פנטסטית של כ-30%.

ולטובת הציבור שמקפיד על השקעה במסלולים כשרים בלבד, כדאי לשמוע את מה שאומרים ב'וועד הפיקוח על הפיננסים' של בד"צ העדה החרדית. שם אומרים כי "ככלל, גם בחו"ל אין לרכוש אגרות חוב קונצרניות, שכן ייתכן שהחברה נמצאת בחלקה בבעלות יהודית, וסביר להניח שהיא אינה חתומה על היתר עסקא, ואז יש לנו כאן איסור ריבית ללא ספק". מצד שני אומרים גורמים בוועד הפיקוח כי "ניתן להשקיע באפיק זה באמצעות מדדים מחקים ייעודיים. במקרה כזה אפשר שהמחזיק ביחידות השתתפות אינו עובר על איסור ריבית, שכן הוא אינו מחזיק באגרות החוב עצמן".

כך או כך, נזכיר, כי ברור לכל בר דעת, שההשקעה באגרות חוב קונצרניות של חברות ישראליות שלא חתמו על היתר עסקא, אסורה לכל הדעות, בשל איסור ריבית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו