דיווח: סוריה בנתה מתקן גרעיני תת-קרקעי בגבול עם לבנון

בדיוק ביום שבו ישראל אישרה לראשונה כי תקפה והשמידה כור גרעיני בסוריה לפני למעלה מעשור, מכון מחקר אמריקני דיווח כי יתכן שסוריה בנתה מתקן גרעיני באזור הגבול עם לבנון. "על הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית לבדוק את הענין"

סוריה לא מוותרת על שאיפותיה הגרעיניות: כך לפחות עולה מדיווח של מכון מחקר אמריקני שטוען כי יתכן שסוריה הקימה כור גרעיני תת-קרקעי באזור קוסייר שבגבול לבנון.

מה שמעורר את החשד הוא מתחם באוזר המבודד הסמוך לגבול שמכיל 5 מבנים גדולים ואפורים (ראו צילום). מיקומו הרגיש מעלה את החשד שמדובר באתר שמופעל ע"י האיראנים גם לשימושו של חיזבאללה.

בהודעת המכון נאמר כי "הפעולה הישראלית ב-2007 מחדדת את המחסור בהערכות וידיעות נכונות על תכנית הגרעין הסורית". עוד נטען כי הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית מוכרחת להכנס לעובי הקורה ולבחון את הנושא.

"יתכן שהבדיקה תוכל להתבצע רק אחרי סיום הסכסוך במדינה", כך בהודעה.

במכון לא שוללים את האפשרות שהצפון-קוריאנים מעורבים גם בפרוייקט הנוכחי, וקוראים לנשיא לדרוש מפיוניאנג במסגרת המו"מ שהוא מנהל מולה לספר על השת"פ הגרעיני שלה עם מדינות שונות ולהמנע מפעולות דומות בעתיד.

תמונת לווין של המתחם החשוד

יצוין כי דברי המכון הם ההערכה בלבד כאשר גם המומחים שלו סבורים כי יתכן ומדובר במתקן צבאי שגרתי. בכל מקרה, כך לטענתם, הדבר מצריך בדיקה ייסודית.

//www.jdn.co.il/breakingnews/970786
//www.jdn.co.il/breakingnews/970620
//www.jdn.co.il/video/970575

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו