צילום: פלאש 90

נתניהו: "אסד מסכן את סוריה והוא גם מסכן את יציבות האזור כולו"

בפתח ישיבת הממשלה התייחס רה"מ לאירועים שעל סדר היום. על פסקת ההתגברות: "דיון כזה התקיים לפני למעלה מעשר שנים, ללא תוצאות, ויש לנו רצון להגיע לפתרונות מאוזנים ונכונים כדי להתמודד בדרך אחראית עם אתגרי ההווה והעתיד"

"ישראל תומכת תמיכה מלאה בהחלטה של הנשיא טראמפ לפעול כנגד שימוש בנשק כימי בסוריה. ישראל מברכת על הצטרפותם של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ונשיא צרפת עמנואל מקרון לפעולה זו", כך אמר הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה שעסקה בנושא.

הוא הוסיף: "אני שוחחתי אמש עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ואמרתי לה שהמסר הבינלאומי החשוב שעבר בתקיפה הוא אפס סובלנות לשימוש בנשק בלתי קונבנציונלי. אני הוספתי שהמדיניות הזאת צריכה לבוא לידי ביטוי גם במניעת יכולות גרעיניות של מדינות טרור וגופי טרור. חזרתי ואמרתי שהגורם שמערער את המזרח התיכון יותר מכל הוא איראן, ושעל הנשיא אסד להבין שכשהוא מאפשר התבססות צבאית של איראן ושלוחותיה בסוריה, הוא מסכן את סוריה והוא גם מסכן את יציבות האזור כולו".

על גילוי המנהרה בדרום: "אנחנו ממשיכים לטפל באיומי התת-קרקע. במהלך השבת צה"ל סיכל מנהרה נוספת מרצועת עזה לכיוון ישראל. אנו פועלים בכל הגזרות למען ביטחון ישראל ואנחנו חוזרים ומגבים את חיילי צה"ל שעומדים על המשמר בגבולותינו".

על פסקת ההתגברות: "סיימתי עכשיו דיון חשוב עם ראשי מפלגות הקואליציה ועם היועץ המשפטי לממשלה וצוותו, בשאלת יחסי הגומלין בין הרשות המחוקקת והרשות השופטת. יהיו גם ישיבות המשך השבוע. דיון כזה התקיים לפני למעלה מעשר שנים, ללא תוצאות, ויש לנו רצון להגיע לפתרונות מאוזנים ונכונים כדי להתמודד בדרך אחראית עם אתגרי ההווה והעתיד. הדיון מאוד חשוב, מאוד רציני, ומתייחסים אליו ברוח הזו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו