צילום: לע"מ

״לפחות שש מדינות משוחחות איתנו על העברת שגרירויותיהן לירושלים״

ראש הממשלה, בנימין נתניהו נשא דברים באירוע קבלת פנים לסגל הדיפלומטי לישראל "אני שמח לומר שיש לפחות חצי תריסר מדינות שכעת משוחחות איתנו ברצינות על העברת שגרירויותיהן לירושלים, ותודה גואטמלה שעשית זאת. יהיו אחרות שילכו בעקבותייך"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו השתתף באירוע קבלת פנים לסגל הדיפלומטי לישראל והתייחס לאתגרים שעומדים בפני ישראל והעולם ״יש שני דברים שאתם יכולים לעשות כדי לעזור לישראל לחגוג את יום העצמאות הנהדר הזה. הדבר הראשון הוא לדבר נגד איראן. איראן היא האויב של כולנו – של ישראל, של העולם הערבי, של הציביליזציה. היא מדברת בפתיחות, היום ב-2018, המאה ה-21, היא מדברת בפתיחות על הרס ישראל".

"היא מקיפה את כל המזרח התיכון, אותו היא רוצה לכבוש, היא יורה טילים על ריאד וערב הסעודית, היא כובשת את לבנון, היא מנסה לשלהב את עזה שוב, היא בעיראק, והיא מנסה לבסס בסיס צבאי בסוריה – דבר שכל המדינות שוחרות השלום צריכות להתנגד לו. דברו נגד איראן. אם ההיסטוריה לימדה אותנו משהו, הוא שיש להתנגד לדיקטטורה רצחנית בתחילתה. לעצור דברים רעים בתחילתם".

"הדבר השני שאתם יכולים לעשות על מנת לקדם שלום הוא להזיז את השגרירויות שלכם לכאן. אנו שמחים על החלטתו של הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות לכאן, היא אומרת דבר פשוט: על השלום להתבסס על האמת".

"הכרה במציאות היא הדרך לבנות שלום. לא ניתן לבנות שלום על בסיס שקרים כי הוא מתרסק על סלעי המציאות. חשוב לבסס את העקרונות האלה שבסופו של דבר ינחו את השלום. העובדה שלישראל יש עיר בירה, שלעם היהודי יש עיר בירה במשך 3,000 שנים ושמה ירושלים, הינה בלתי מעורערת. הגיע הזמן להכיר בעובדה זו. אני שמח לומר שיש לפחות חצי תריסר מדינות שכעת משוחחות איתנו ברצינות על העברת שגרירויותיהן לירושלים, ותודה גואטמלה שעשית זאת. יהיו אחרות שילכו בעקבותייך".

"אז אנא, יש עיקרון פשוט, אתם מכירים אותו – "הראשון להגיע זוכה". החלטתי שעשר השגרירויות הראשונות שיגיעו לכאן יקבלו יחס מועדף. נעזור לכם! כולכם צריכים לעשות זאת. ואני רוצה לומר כמה אנחנו מאושרים לראותכם כאן בבית הנשיא, בבירתנו ירושלים ביום זה, אבל אנו רוצים לראותכם בכל יום. אז "השנה בירושלים", תודה על כך שבאתם לכאן, תודה על כך שאתם חוגגים את עצמאותנו ואת הולדתנו מחדש כאן במדינה היהודית״.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר "ייתכן ונצטרך לבנות גדרות שיעצרו טרוריסטים, או לפעול בדרכים שונות כדי להבטיח את ביטחונם של בני עמנו, אך לעולם לא נסגור את הדלת לשלום", אמר הנשיא. "אני יודע שהשלום בעיניכם בעדיפות גבוהה, גם בעינינו. אך אין קיצורי דרך במזרח התיכון. אנו נעבוד יחד כדי להראות לפלסטינים שאפשר לחיות יחד, זה לצד זה בשלום".

בהתייחסות למתיחות מול איראן ולמלחמה בסוריה, הוסיף ריבלין: "המשטר האיראני ממשיך לתמוך בטרור ובשנאה ומסכן את ביטחון העולם. כולנו חייבים לעשות כל שביכולתנו כדי לעצור את משטר הרשע. הלב נשבר כאנחנו מסתכלים על התמונות מסוריה. טיפלנו באלפי פצועים שהתדפקו על שערינו. הדור הבא ישאל את כולנו מה עשינו כדי לעצור את הטרגדיה בסוריה, כדי לעצור את הפשעים הללו נגד ילדים חפים מפשע, נשים ואזרחים".

"היום אנו מציינים היסטוריה, אנחנו מציינים 70 שנים למדינת ישראל, 70 שנות עצמאות יהודית, 70 שנים של דמוקרטיה תוססת, חברה אזרחית חזקה ו-70 שנים בהם החזקנו את לפיד החופש והשוויון גבוה ואיתן באזור מורכב וקשה", עוד אמר הנשיא. "תודה על שבאתם לחגוג עמנו היום בירושלים, בירת העם היהודי זה 3,000 שנים, והיום בירתה של מדינת ישראל".

האירוע היום הינו חלק מביקור מיוחד של עשרות שגרירי או"ם שמבקרים השבוע בישראל במסגרת חגיגות השבעים למדינה, במשלחת מיוחדת שמוביל שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון. למשלחת הצטרפו שגרירים מאירופה, אפריקה ואמריקה הלטינית ובהם שגרירי הונגריה, צ׳כיה, דרום סודן, אתיופיה, אוקראינה, גואטמלה, איי הפסיפיק ורבים נוספים.

במהלך ביקורם בישראל סיירו השגרירים ברחבי הארץ, נפגשו עם תושבים, בכירים ישראלים וקציני צה"ל. השגרירים ביקרו בים המלח ובמצדה, בגן הלאומי בעיר דוד ובכותל, הניחו זרי זיכרון ביד ושם, סיירו לאורך גבול רצועת עזה ובמנהרת טרור, נחשפו לפיתוחים טכנולוגיים ישראליים, ביקרו בשוק מחנה יהודה ובמוזיאון ישראל וכן ביקרו בתל אביב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו