צבא סוריה: בסיסים הותקפו ע"י טילי האויב; דיווחים על עשרות הרוגים

המתיחות בגבול הצפון: כלי תקשורת ערבים מדווחים על פיצוצים עזים בבסיסים צבאיים של המשטר באזור חמה. בחלק מהדיווחים נטען כי בין הנפגעים גם כוחות איראניים רבים. במקביל הודיע הבית הלבן כי טראמפ ונתניהו שוחחו הלילה

המתיחות הגוברת בגבול הצפון: מקורות המקורבים למשטר בסוריה, דיווחו על שלושה מוקדים שהותקפו הלילה (ראשון) ברחבי המדינה, בהם אתרים אירניים. ‏רשת סקאי ניוז בערבית דייוחה מפי גורמים בסוריה על 38 הרוגים בשורת התקיפות, על פי דיווחים לא רשמיים, ישנם עשרות הרוגים, ככל הנראה אנשי המיליציות האירניות.

על פי הדיווחים ממקורבי המשטר, בין היעדים שהותקפו נמצא בסיס חטיבה 47, בה לוחמים אירניים, הממוקם בדרום חמה. עוד הותקפו מרכז שירותי הכבאות של סלחב בצפון מערב חמה ויעד נוסף באזור חאלב. כלי תקשורת בסוריה דיווחופיצוצים עזים נשמעו בתוך מחסן של המיליציה האירנית באזור חאמה שבמערב המדינה. במקום נשמעו קולות נפץ, ונצפו להבות.

//www.jdn.co.il/video/987342

הטלוויזיה הסורית הרשמית דיווחה על שורה של פיצוצים באזור חאמה, ומסרה כי גורמים רשמיים בוחנים את המקרה. הצבא הסורי מסר כי טילים של "האויב" תקפו בסיסחם צבאיים בחאמה ובחאלב. לפי מקורות האופוזיציה סוריים, במקום יש בסיס של חיזבאללה. בנוסף, ישנם דיווחים על פגיעה במכון המחקר "זין אלעבאדין".

הפיצוץ העז הקפיץ את חיישני הססמוגרפים לעוצמה של 2.6 בסולם ריכטר, מה שעשוי להעיד אולי על אמצעי הלחימה שהיו במחסנים שם.

יצוין כי בשלב זה הדיווחים הם ראשוניים בלבד, כאשר בקרב נאמני אסד יש מי שכבר מאשימים את ישראל בפעולה, כשמנגד יש מי שטוענים שמדובר בתאונת עבודה.

במקביל, עם או בלי קשר להתרחשות המתוארת, הודיע הבית הלבן כי הנשיא טראמפ ורה"מ נתניהו ערכו הלילה שיחה טלפונית.

//www.jdn.co.il/breakingnews/985811

מוקדם יותר היום אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי "יש לנו 3 בעיות: איראן, איראן ואיראן. איראן כמדינה מנסה לערער את היציבות בכל האזור ולא רק בישראל. תראה מה קורה בתימן, בלבנון, בעיראק ובסוריה. איראן תומכת ויוצרת פרוקסי סביב ישראל, בהם חיזבאללה, הג'יהאד האיסלאמי וחמאס. כולם לא היו מתקיימים אפילו שבוע בלי תמיכה איראנית. למעלה מ-85% אחוז מתקציב חיזבאללה מגיע מאיראן".

לדבריו, "איראן מנסה להפוך את סוריה לבסיס קידמי נגד מדינת ישראל. לא נאפשר זאת. נמנע את זה בכל מחיר. ישראל תשמור לעצמה חופש פעולה מבצעי מלא בכל סוריה, אין לנו כוונה להתעמת עם הרוסים, אין לנו כוונה להתערב בענייניה האזרחיים של סוריה, אבל אם מישהו חושב שטילים בסוריה יופעלו נגד ערים בישראל או אפילו נגד מטוסינו, שלא יהיה לו ספק שנפעל ונפעל בעוצמה".


(בוידאו: אחת התקיפות הקודמות המיוחסות לישראל במדינה)

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"אדיר" במרום..

ד"ש חמ(ה)…

סוריה היא המקום בו הרעה מצפון תפתח. סוריה זה התיקון של עם ישראל. סוריה- סור מרע ועשה טוב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו