Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו: "עם ישראל כולו צריך להעריך את החלטת טראמפ" • צפו

ראש הממשלה בירך זמן קצר אחרי ההצהרה הדרמטית של נשיא ארצות הברית - ואמר כי "ההחלטה לפרוש היא החלטה נכונה, נבונה ואמיצה". שר הביטחון: "זהו צעד מנהיגותי אמיץ שבסופו נפול ייפול המשטר האיום והאכזר הזה" • כל התגובות בישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך זמן קצר אחרי ההצהרה הדרמטית של נשיא ארצות הברית – ואמר כי "ההחלטה לפרוש היא החלטה נכונה, נבונה ואמיצה".

"הנשיא טראמפ קיבל היום החלטה אמיצה, החלטה נכונה. לו היה הסכם הגרעין עם איראן נשאר על כנו, תוך כמה שנים הוא היה מאפשר לאיראן להעשיר מספיק אורניום כדי לייצר ארסנל שלם של פצצות גרעין".

"בנוסף, ההסכם הזה כבר הזרים לאיראן מיליארדי דולרים, והכסף הזה מממן את מכונת המלחמה של איראן ברחבי מזרח התיכון – בתימן, בעיראק, בלבנון, בעזה, כמובן גם בסוריה. זה מה שאיראן עושה היום כשאין לה ארסנל גרעיני, ואני מבקש מכם לחשוב מה איראן תעשה כשיהיה לה נשק כזה בתוספת מאות מיליארדי דולרים שהיא תקבל מהסרת הסנקציות למימון הטרור והתוקפנות שלה, וזה מה שהיה קורה בוודאות אם ההסכם הזה היה נשאר על כנו".

ראש הממשלה פירט גם בנאומו את הנדרש לעשות מעתה ואילך "הקהילה הבינלאומית שאומרת שהיא רוצה שלום ורוצה ביטחון – הקהילה הזו צריכה לפעול היום בשלושה מהלכים מקבילים: 1. לעצור את ההסכם הרע הזה ולמנוע מאיראן מלייצר ארסנל של פצצות גרעין. 2. להפסיק את הזרמת הכסף למכונת המלחמה האיראנית באמצעות החזרת משטר הסנקציות. 3. לבלום את התוקפנות האיראנית באזורנו, ובייחוד מסוריה".

"אנחנו ראינו את ההסכם הזה, ראינו כבר את הנזק העצום שהוא כבר הספיק לגרום, כי הסרת הסנקציות מעל איראן לא הפכה אותה למתונה יותר, אלא לתוקפנית שבעתיים. מזה חודשים איראן מעבירה לכוחותיה בסוריה נשק קטלני כדי לפגוע בישראל. איראן מצהירה במפורש שמטרתה להשתמש בסוריה כבסיס קדמי ממנו היא תתקוף אותנו. אנחנו נחושים למנוע מצבא איראן מלהתבסס בסוריה נגדנו, ואנחנו נגיב בעוצמה על כל פגיעה בשטחנו. הצבא מוכן, הצבא חזק, ומי שינסה אותנו ירגיש היטב את נחת זרוענו" אמר נתניהו.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס להחלטת טראמפ ואמר כי "הנשיא טראמפ, מנהיג העולם החופשי, אמר הערב למשטר האייתולות בקול ברור ונחרץ: עד כאן! איראן היא דיקטטורה התומכת ומממנת טרור ומוות בכל העולם. איראן בעצמה היא יישות טרוריסטית השואפת לנשק גרעיני. זהו צעד מנהיגותי אמיץ שבסופו נפול ייפול המשטר האיום והאכזר הזה".

נשיא המדינה ראובן ריבלםן הגיב ואמר "ההחלטה שקיבל נשיא ארה״ב מהווה צעד חשוב ומשמעותי להבטחת ביטחונה של מדינת ישראל, לביטחונו של האזור ולביטחונו של העולם החופשי כולו. לצד האיום הגרעיני, איננו שוכחים לרגע את מירוץ החימוש שמובילה איראן בגבולותינו ואנו עוקבים אחר ההתפתחויות באופן הדוק ואחראי, על מנת לשמור על בטחון אזרחינו. איום ההתבססות האיראנית אינו מוצב לפתחה של מדינת ישראל בלבד ועל כן לחץ בינלאומי הכרחי למאבק בסכנה זו".

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין בירך את הנשיא טראמפ ואמר ״פרישתו של טראמפ מההסכם היא הוכחה נוספת לכך שהאירנים מעולם לא זנחו את תוכניתם להשגת נשק להשמדה המונית. עתה, על כל המדינות השותפות להסכם להבין זאת ולפרוש מיידית. אני גם מברך על הטלת הסנקציות הקשות, כי רק הן יביאו למכה ניצחת וחניקת תוכנית הגרעין והשלטון האיראני״.

השר נפתלי בנט התראיין הערב לרשת BBC בתגובה להודעת ארה"ב כי תפרוש מהסכם הגרעין. ואמר כי "התמימות האירופית תמיד מדהימה אותי מחדש. יום יגיע והם יבינו שביום הזה, הנשיא טראמפ מנע מירוץ חימוש גרעיני במזרח בתיכון וסיכון נורא לכל העולם החופשי".

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה כי "הצהרת בלפור הבטיחה בית יהודי – הצהרת טראמפ שומרת עליו. זהו הישג גדול לעם ישראל, לבנימין נתניהו שהקדיש את העשור האחרון למלחמה באויב האיראני. העם היהודי כולו חב חובה גדולה לאדם אמיץ שאמר כן לטובים ולא לרעים". לדברים הצטרף גם שר האוצר משה כחלון, שאמר כי הוא "מבריך את הנשיא טראמפ על ההחלטה האמיצה והנחישות שהפגין לאורך כל הדרך".

השר לביטחון הפנים וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, גלעד ארדן: "‏יום חשוב למדינת ישראל. הנשיא טראמפ החליט החלטה אמיצה שתעצור את התדרדרות הביטחון באזורנו ותמנע ממדינת טרור הגעה ליכולות גרעיניות. הישג גדול למדיניות שלנו בהובלת ראש הממשלה, שכל טענותיו כנגד ההסכם אומצו אחת לאחת ע״י נשיא ארה״ב. אני קורא לחברות האירופאיות להסכם ללכת בעקבות טראמפ".

שר האוצר וחבר הקבינט המדיני בטחוני, משה כחלון: "הסכם רע שמבוסס על שקרים – סופו להתבטל. הפרישה מהסכם הגרעין, עליה הצהיר הערב הנשיא טראמפ, תפיק תועלת לא רק למדינת ישראל ולמזרח התיכון אלא לעולם כולו. אני מברך את הנשיא טראמפ על ההחלטה האמיצה ועל הנחישות שהפגין לאורך כל הדרך".

שר התיירות, יריב לוין, הגיב להחלטה של הנשיא טראמפ והעניק לנתניהו את הקרדיט להחלטה "ההחלטה על ביטול ההסכם עם איראן היא החלטה נכונה עבור ארה"ב, ישראל ומדינות העולם. הנשיא טראמפ השכיל להבין כי איראן ומנהיגיה שיקרו לאורך כל הדרך, וכי מטרתם הייתה ועודנה התחמשות גרעינית לצורכי מלחמה. זהו ניצחון ענק של המדיניות שהוביל ראש הממשלה נתניהו בעקביות ובנחישות לאורך כל הדרך, אל מול קוצר הראיה של לפיד ושאר ראשי האופוזיציה".

השר זאב אלקין אמר: "אני מברך את הנשיא טראמפ על קבלת החלטה אמיצה ונכונה לומר לעולם את האמת לגבי הסכם הגרעין המחורר, לפרוש מההסכם ולהטיל מחדש סנקציות על איראן. כל מי שתקף בזמנו את ראש הממשלה בגלל נחישותו במאבק כנגד ההסכם, וטען שאין סיכוי שההסכם יבוטל, חייב היום לאכול את הכובע ולהתנצל בפני נתניהו".

לברכות הצטרף גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שאמר כי כעת, "עלינו לגייס את כל כוחותיה המדיניים של ישראל כדי לוודא שהאירופאים, הסינים והרוסים יצטרפו למהלך וימנעו מאיראן לחזור לפתח נשק גרעיני. כפי שבעבר פעלתי לצד הממשלה לביטול הסכם הגרעין הרע, גם הפעם לא נעשה שיקולים של אופוזיציה וקואליציה ונפעל להחזרת הסנקציות ובלימת איראן".

ואילו יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, מתחה ביקורת על החלטה. יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג על החלטת טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין: ״אין סיבה לחגוג הערב. מדובר בהחלטה רעה שמסכנת את אזרחי ישראל והעולם כולו". לדבריה, "הערב אזרחי ישראל בטוחים פחות. זו החלטה רעה שמסכנת את אזרחי ישראל והעולם כולו. אנחנו נהיה יהיו בין הראשונים לשלם את המחיר בין אם זה יוביל לאיראן גרעינית או למלחמה. שתי האופציות גרועות יותר מההסכם. אי אפשר להתעלם מכך שנתניהו היה שותף למהלך המסוכן הזה, ואני קוראת לראש הממשלה לעדכן את אזרחי ישראל אם יש לו אלטרנטיבה ואם לא, לחזור בו מעמדתו ולשכנע את הנשיא טראמפ לחזור להסכם יחד עם מדינות אירופה ולמנוע התגרענות איראנית מואצת או מלחמה. דווקא כאשר אנחנו חוששי מהתבססות איראנית בסוריה הדבר האחרון שהאזור צריך זה עוד גורם של חוסר יציבות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכי מצחיק שלפיד האהבל הזה מגיב…
לך לישון אהבל.

בנימין, שמע אלי עצה של חבר, תגיד בעזרת השם ואז תצליח הרבה יותר, תלמד זאת מידידינו טראמפ ונשיאי ארה"ב שמזכירים את אלוקים להצלחתם

כל כך קשה להזכיר "בעזרת השם"??????

תמר זנדברג אם כל כך רע לך פה בארץ ומפחדת לגור פה את פשוט יכולה ללכת לגור באירופה…

מה זה ארסנל?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו