Lior Mizrahi/Flash90

כחלק מתכנית השלום של טראמפ: אבו דיס תהפוך לבירת פלסטין?

דיווחים שונים מלמדים כי הנשיא טראמפ צפוי להציג את תכנית השלום שלו בעוד כחודש ולפי מקורות, אבו דיס, השכונה הפלסטינית במזרח ירושלים תהפוך לבירת פלסטין. לפיד תקף את נתניהו: זה לא היה קורה בלי שראש הממשלה נתן את הסכמתו

ממשלו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ מתכוון לפרסם בחודש הבא, מעט לאחר סיום חודש הרדמאן המוסלמי, את תוכנית השלום בין ישראל לפלסטינים שגיבש לאחרונה – כך אמרו לסוכנויות ידיעות חמישה פקידים בממשל ועוזר פרלמנטרי בקונגרס.

הם הזהירו עם זאת שפרסום התוכנית עשוי להידחות בהתאם להתפתחויות באזור. לפי הדיווח, יועצו הבכיר של טראמפ וחתנו ג'ארד קושנר, יחד עם השליח לאזור ג'ייסון גרינבלט, החל לתדרך את בעלי בריתה של ארצות הברית בנוגע לפרטי התוכנית.

על פי דיווח בזמנו בעיתון ישראל היום, ההחלטה של אבו מאזן "לשבור את הכלים" מול נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, התקבלה לאחר שנחשף לפרטים של תכנית השלום האמריקאית. על פי הדיווח, הפרט שהוביל את אבו מאזן להחלטה הקיצונית הוא כי הנוכחות של הרשות הפלשתינית בירושלים, תהיה רק באבו דיס.

המשמעות היא כי כל האזור אשר כולל את העיר העתיקה שבתוך החומות ובכלל זה הר הבית וכל רבעי המגורים וכן הר הזיתים, עיר דוד וכל שאר האזורים סביב העיר העתיקה – נכללים בשטח הריבוני של מדינת ישראל. בעבר, בזמנם של ראשי הממשלות הקודמים, אהוד אולמרט ואהוד ברק, נרשם ויתור עקרוני על אחדות ירושלים וחלוקתה.

בהקשר זה, תקף היום יאיר לפיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת יש עתיד. "התחילו להגיע ידיעות ממקורות שונים, שבנייר האמריקאי שיוצג בחודש הבא, יש התייחסות לאבו דיס כבירת פלשתין. זה לא היה קורה בלי שראש הממשלה נתניהו היה מודע לזה ונתן את הסכמתו. זה מעלה שתי שאלות: 1. האם פתרון שתי המדינות חזר לשולחן בהסכמת ראש הממשלה; 2. האם אבו דיס מקובלת על נתניהו כבירה פלשתינית עתידית. אני יודע שראש הממשלה נתניהו לא מתראיין, אבל יש גבול לעמימות. אם זה נכון, הציבור הישראלי צריך לדעת זאת".

דיווח: טראמפ יציג את "הדיל האולטימטיבי" בעוד כחודש

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נ מ א ס מלפיד!!!

לא חדש שביבי שמאלן, רק הבוחרים שלו ימניים שהולכים בעינים עצומות עם תבלין של תמימות

אסון גדול. המקום שלהם בסוריה לא באירושלים. אבו דיס זה שם מומצא זה חלק מלב ליבה של ישראל

שאבו דיס תהיה הבירה הפלשתינית כי אנו רוצים מדינה יהודית ולא מדינה פלשתינית
כי רק בהקמת מדינה פלשתינית לא יהיו רוב בכנסת ובממשליה ערבים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו