צילום Pixabay

מה ייתן לכם תואר ראשון בכלכלה?

תואר ראשון בכלכלה פותח בפני בוגריו שערים רבים בדרך לקריירה משגשגת בתחום - כל הפרטים בכתבה

לימודי הכלכלה סובלים בשנים האחרונות מבריחת מוחות ומנטייה של סטודנטים לבחור במקצועות אחרים, וחבל שכך משתי סיבות עיקריות: קודם כל, כלכלה היא מעמודי התווך של כל מדינה, וגם מדינת ישראל נסמכת על הכלכלנים שלה שיפתחו וירימו אותה לגבהים חדשים. המפסידים הנוספים הם אותם סטודנטים בעלי חשיבה אנליטית שמוותרים על תחום שהוא לא רק מתגמל כלכלית ופותח דלתות למשרות יוקרתיות במגזר הציבורי והפרטי, אלא גם פורש בפניהם מסלול לימודים מאתגר ומרתק, שמשלב בהצלחה בין כלכלה לגורם האנושי, בין הון לפסיכולוגיה.

 

מהו בעצם תואר ראשון בכלכלה?

כלכלה הינה תחום מחקרי במדעי החברה, המתמקדת בגורמים ובתהליכים המשפיעים על ייצורם, הפצתם וצריכתם של שירותים ומוצרים. קיימת הבחנה בין מיקרו למאקרו כלכלה, כאשר הראשון עוסק ביחידות כלכליות קטנות, משפחות למשל, בעוד שהשני עוסק בכלל המשק. תואר ראשון בכלכלה הוא הצעד הראשון להשתלבות בשלל תפקידים מאתגרים במשק הישראלי, ואם תבחנו מנכ"לים, דירקטורים ובכירי תעשייה בישראל, תגלו שהדבר המשותף להרבה מהם הוא שהם אוחזים בתואר ראשון בכלכלה, ומשם התפתחו.

 

ידע מעשי לחיים

במהלך תואר ראשון בכלכלה רוכשים הסטודנטים ידע תיאורטי לגבי מושגים חיוניים כמו היצע וביקוש, לקיחת סיכונים, תורת המשחקים, שיווק ומימון, חקר ביצועים, דיני מיסים ועוד, ומקבלים תשובות לשאלות הנוגעות בתהליכים במשק, למשל, איך נקבע מחירו של מוצר מסוים, ובאילו אופנים תוצרי המשק וההון נפגשים עם הגורם האנושי. אנו פוגשים בוגרי תואר ראשון בכלכלה בתפקידים רבים ומגוונים במהלך חיי היום יום שלנו, בהם אנליסטים, יועצי השקעות, ואפילו שמאי מקרקעין.

 

כיצד התואר יכול לפתוח לכם דלתות?

בכל אחד מתחומי ההתמחות בהם תרכשו ידע במהלך התואר הראשון, תוכלו להשתמש למטרה ולמקצוע אחר, לכשתסיימו את לימודיכם. בחירה בהתמחות במימון ושוק ההון יכולה להביא אתכם לקריירה בתחום הייעוץ וההשקעות, התמחות במימון ובביטוח תפתח דלת לקריירה בתחום הביטוחים, התמחות בנדל"ן יכולה לפתוח עולם שלם של מקצועות בתחום הנדל"ן וההשקעות, וכל אחת מן האפשרויות הללו מכילה בתוכה עוד תתי אפשרויות רווחיות ומעניינות כאחד.

מסלול הלימודים אורך לרוב שלוש שנים, כאשר במהלך שנת הלימודים האחרונה עומדת בפני הסטודנטים אפשרות להכשרה מעשית.

 

למה כדאי להוציא תואר ראשון בכלכלה

אם הכלכלה בוערת בדמכם ואתם מחפשים תואר מאתגר שיסייע לכם להשתלב בהמשך בהצלחה בשוק העבודה, תואר ראשון בכלכלה הוא התשובה עבורכם. מדובר בתכנית לימודים המציעה ללומדים בה יתרונות רבים, ביניהם:

  • הכשרה מעשית במהלך השנה האחרונה ללימודים, אשר מקנה לסטודנטים ניסיון פרטי נוסף על הידע התיאורטי שרכשו ומכינה אותם היטב לקראת היציאה לשוק העבודה.
  • בשונה מתארים רבים המצריכים המשך למסלול של תואר שני כדי לאפשר ללומדים אותם לעבוד בתחום, כאן מדובר בתואר פרקטי במיוחד. עם סיום תואר ראשון בכלכלה הסטודנט הופך לאיש מקצוע – לכלכלן, ויכול לצאת מיד לסלול את דרכו המקצועית.
  • אפשרות להשתלב במשרות מאתגרות ומתגמלות כלכלית.
  • אם אתם מתכננים להמשיך ללימודי תואר שני, דעו כי תואר ראשון בכלכלה יסייע לכם להשתלב בצורה חלקה וללא צורך בקורסי השלמה בתכנית לתואר שני בכלכלה, כמו גם לתואר שני במנהל עסקים, במסגרתו תוכלו לחדד את מיומנויות הניהול שלכם ולשלב אותן עם הידע התיאורטי והפרקטי שרכשתם בכלכלה, כדי להשתלב בהמשך בתפקידים ניהוליים בכירים.

 

מהן האפשרויות העומדות בפני בוגרי התואר

תואר ראשון בכלכלה פותח בפני בוגריו שערים רבים בדרך לקריירה משגשגת בתחום. בוגרי תואר ראשון בכלכלה יכולים להשתלב עם תום לימודיהם במגוון מוסדות פיננסיים כגון בתי השקעות, בנקים ומשרד האוצר, בתפקידים שונים כולל משווקים פנסיונים, סוחרי אופציות, יועצי השקעות ועוד. בוגרי התואר יכולים להשתלב היטב גם במגזר הפרטי, שם יוכלו לנצל את הידע האנליטי שרכשו במהלך לימודיהם בחברות הייטק ואפילו במגזר השלישי, ככלכלנים בעמותות חברתיות ללא מטרת רווח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו