מוצרי חשמל בבית דתי וכיצד לרכוש בחכמה

.

אורח חיים דתי כולל בתוכו הלכות רבות שיש לשמור גם בשבת וגם בימי חול. הלכות אלה קשורות אלינו בכל תחומי החיים, החל מזוגיות, התנהגות, בישול, אכילה, ברכות, לבוש ועוד. מבנה בית דתי שונה במקצת מבית רגיל: 2 כיורים במטבח, כיור חיצוני מהשירותים לנטילת ידיים בבוקר. רכישת מכשירי חשמל לבית דתי גם כן שונה מרכישת מכשירים רגילים וכי מכשירים מסוימים אפילו בעלי תוקף ונוכחות גדולים יותר מאחרים ומצריכים אישורים מיוחדים על ידי המכון המדעי הטכנולוגי להלכה. לדוגמה: מקרר מהדרין, תנור כשר, מיחמים, מזגנים, מכונות קפה, מדיח כלים ועוד.

רכישת תנור אפיה משולב וכשר:

תנור אפיה משולב הינו תנור הכולל גם תאי אפייה וגם כיריים מעליו לצרכי בישול. על מנת שתנור זה יהיה תנור כשר הוא צריך לכלול שני תאי אפייה נפרדים, אחד למאכלים בשריים והשני למאכלים חלביים. כמו כן כדאי לרכוש תנור שיכלול פלטת שבת. כמו כן במידה ואינכם יכולים לרכוש תנור דו תאי אז דאגו לרכוש תנור שתהיה בו מערכת ניקוי עצמי שתסייע לכם בהכשרת התנור במעבר בין בישול חלבי לבשרי ולהיפך. כמו כן חשוב במקרה כזה להכיר היטב את ההלכות בנושא שימוש בתנור עם תא אחד בבית דתי.

מה הבעיה עם מקרר למשל ומה הופך מקרר לכשר?

המקרר למשל מציג לנו בעיה נוספת: ביום שבת אנו נאלצים לפתוח את המקרר כדי להוציא משם אוכל ושתייה ולא מן הנמנע שנוכל להשתמש במקרר שלנו בשבת אך מבלי לחלל את השבת. המקרר שלנו גורם לנו לחלל שבת על ידי כך שהמערכות בו עובדות עם פתיחת דלת המקרר. בעבר ייחסו חשיבות רק לתאורת המקרר הנדלקת עם פתיחת הדלת אך בעזרת התקן שבת אפשר לדאוג שהמנורה תישאר כבויה בזמן פתיחת הדלת. היום יש מקררים משוכללים יותר של חברת שארפ המאושרים על ידי המכון הטכנולוגי המדעי להלכה ובעלי מנגנון שמירת שבת חכם יותר ומתקדם יותר. למעשה, על אף שהאור נשאר כבוי בעת פתיחת הדלת בשבת – כאשר נכנס החום עם פתיחת דלת המקרר הרי שמערכת האוורור מתחילה לעבוד בקצב מואץ על מנת להחזיר את הטמפרטורה של המקרר למה שהייתה. ההתקן החדש מונע את הפעלה זו ובכך עוזר לנו לא לחלל שבת בשימוש במקרר כשר – מקרר עם התקן שבת.

 

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו