הכרה מקצועית מהשורה הראשונה: 'צבר רפואה' תוכר להתמחות ברפואה פליאטיבית

מעתה, יוכלו רופאים לבצע התמחות ברפואה פליאטיבית במסגרת צבר רפואה ד"ר רוני צבר, המייסד והמנהל הרפואי של צבר רפואה: "זוהי תעודת יושר ברמה הגבוהה ביותר שניתן לקבל במדינת ישראל, בכדי להביע אמון ברמה המקצועית של העשייה הרפואית, ביכולת ללמד ולהדריך את הדורות הבאים של הצוותים הרפואיים בעולם הרפואה הפליאטיבית"

'צבר רפואה' הוכרה כמוסד מוכר להתמחות ברפואה פליאטיבית מטעם משרד הבריאות. הכרה זו מהווה עדות נוספת להערכה המקצועית הרבה אותה רוחשים גורמי הרפואה בישראל לצבר רפואה.

מעתה, יוכלו רופאים לבצע התמחות ברפואה פליאטיבית במסגרת צבר רפואה. את התוכנית ינהל ד"ר רוני צבר, המייסד והמנהל הרפואי של החברה.

עד עתה ניתן היה לבצע התמחות במסגרת בית חולים בלבד, ועתה הוכרה גם 'צבר רפואה' המעניקה טיפול פליאטיבי בבית, כמקום שבו ניתן יהיה לבצע את ההתמחות.

ד"ר רוני צבר: "קבלת ההכרה כמחלקה מוכרת לרפואה פליאטיבית זוהי תעודת יושר ברמה הגבוהה ביותר שניתן לקבל במדינת ישראל, בכדי להביע אמון ברמה המקצועית  של העשייה הרפואית, ביכולת ללמד ולהדריך את הדורות הבאים של הצוותים הרפואיים בעולם הרפואה הפליאטיבית.

הוועדה התרשמה כי מדובר בארגון ברמה המקצועית הגבוהה ביותר , הנותן מזה שנים תמיכה לחולים פליאטיביים ברמה גבוהה.

להיות מחלקה מוכרת להתמחות זה הישג גדול מאד ובפרט שזה מקום שהוא לא בית חולים כמו ההגדרה – בניין , אלא בית חולים שמגיע למטופלים הביתה".

עד כה רק 5 מחלקות בישראל, כולן בבתי חולים, הוכרו כמוסדות להתמחות ברפואה פליאטיבית. צבר רפואה היא החברה היחידה בארץ שקיבלה הכרה זו, והיחידה שאינה מעניקה טיפפול במסגרת מוסדית אלא מטפלת בחולים במסגרת אשפוז בביתם.

במכתב שכתב פרופ' חנוך קשתן, יו"ר ועדת ההכרה העליונה במשרד הבריאות, לד"ר רוני צבר נכתב: "הועדה התרשמה לטובה מהתשתית הארגונית והמקצועית". עוד הוסיף כי מדובר ב"ארגון ברמה מקצועית גבוהה הנותן מזה שנים תמיכה פליאטיבית למספר רב של חולים מגוונים ברחבי הארץ, החל מחולים במחלות גידוליות מתקדמות וכלה בחולים עם פגיעה קוגנטיבית חמורה והגבלות תפקודיות שונות".

טיפול פליאטיבי מטרתו לסייע לחולים במחלות קשות במצב מתקדם ולבני משפחתם להתמודד עם הנסיבות, להקל על כאבים וחרדות, ולשפר ככל הניתן את איכות ונוחות החיים. הטיפול ניתן על ידי רופאים מומחים, אחיות ועובדות סוציאליות שמעניקים לחולה את מכלול הטיפולים להם הוא זקוק, פיזית, נפשית ורגשית.

צבר רפואה מעניקה טיפול זה במסגרת אשפוז בביתם של החולים, כאשר הם שוהים בסביבתם הטבעית, מוקפים בבני משפחותיהם. השירות מיועד לחולים בכל הגילאים – מילדים ועד קשישים. השירות ניתן במימון כל קופות החולים ללא עלות כלשהי למטופל או למשפחתו.

 

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו