צילום: pixabay

מתחדשים: כך תבחרו שיש חדש למטבח

משפצים את הבית? מתקינים מטבח חדש? מזל טוב, אנחנו כאן עבורכם על מנת לסייע לכם לבחור את השיש המתאים ביותר

אז לפני שאתם ממהרים לרוץ לחנויות, קבלו את כל מה שחשוב לדעת על בחירת שיש חדש למטבח בכתבה שנכתבה בשיתוף 'שיש אגם' המשווקים מגוון משטחים של שיש למטבח.

התאימו את סוג השיש לתקציב שלכם

לפני שאתם רצים לבחור את סוג השיש המתאים לכם למטבח, אתם צריכים להגדיר את מסגרת התקציב שלכם. אנחנו מניחים שמסגרת התקציב שלכם אינה מורכבת רק מהשיש החדש ושכבר עברתם תהליך של שיפוץ בבית, בין אם שיפוץ כללי או רק החלפת מטבח.

לכן, אין לכם טעם לבחור בשיש יקר שפשוט לא נכנס למסגרת הזו, חבל על האנרגיות שלכם ועל מפח הנפש שתצטרכו לחוות. אז לפני הכל כדאי לכם לבצע סקר שוק ולקרוא מידע מקצועי שיאפשר לכם להבין אילו סוגי שיש קיימים, איזה שיש נחשב ליקר יותר למטר ואיזה פחות וחשוב לא פחות, להבין מה הסיבות להפרשים במחיר והאם הם קשורים באיכות המשטח והיכולת שלו לספק את הצורך שלכם במטבח.

להפתעת רבים, לאחר שמכירים את סוגי השיש למטבח מבינים שהמחיר לא בהכרח מהווה ערובה לאיכות ולבחירה מוצלחת יותר, וכך יכול מאוד להיות שתוכלו לרכוש שיש למטבח במחיר זול יותר ביחס לחלופה אחרת ולקבל תמורה הרבה יותר טובה לכספכם.

לאחר שזיקקתם את האפשרויות שלכם מתוך ההיצע הרחב, תוכלו להתלבט בין סוגי שיש שרלוונטיים אליכם מבחינת מסגרת התקציב שלכם.

התאימו את השיש לצרכים שלכם

מומלץ להתאים את השיש לצרכים שלכם ולהרכב המשפחתי שלכם. לכל שיש יש כושר ספיגה שונה לכתמים למשל. אז במידה והמטבח הוא הלב של הבית שלכם ואתם נוהגים לבשל בו 3 ארוחות ביום לא כולל קינוחים, אתם צריכים שיש בעל כושר ספיגה נמוך.

מה זה אומר בפועל? זה עלול קצת לבלבל, אז תהיו מרוכזים. ככל שכושר הספיגה של השיש גבוה יותר, כך הוא יהיה רגיש יותר לחדירת כתמים. כלומר, במידה ותשפכו על השיש באופן תדיר שמנים ורטבים שונים, כך השיש יוכתם יותר ויאבד את הצבע המקורי שלו.

כמובן שבמידה והמטבח בבית שלכם הוא לא יותר מפינת נחמדה שנועדה להכין קפה ומקסימום איזה שהוא סנדוויץ", הטיפ הזה פחות רלוונטי עבורכם.

פרמטר נוסף בכל הקשור להתאמת השיש לצרכים שלכם הוא חוזק השיש. אז שוב, במידה והמטבח הוא מרכז הבית שלכם ולא עובר יום אחד מבלי שתרימו ארבעה סירים חמים וסכינים חדות, אתם צריכים שיש כמה שיותר חזק.

בחרו שיש בעיצוב מתאים

השיש הוא הפנים של המטבח שלכם ובמיוחד אם אתם עושים אי במטבח, יש לו תפקיד מכריע בעיצוב ובנראות הכללית. לפני הכל, אתם צריכים לבחור שיש בעיצוב שאתם שלמים איתו, כזה שיהיה לכם כיף להסתכל עליו ולגעת בו.

אז האמת היא שבכל הקשור לעיצוב השיש, אנחנו מדברים על עולם בלתי נגמר ואין סוף אפשרויות. תוכלו לבחור שיש מבריק, מט, צבע אחיד, מגוון צבעים ומה לא. לכן, לפני שאתם ממהרים לבחור את השיש, עברו בחנויות השונות ועיינו בקטלוגים שלהם.

רוב החנויות הגדולות והמקצועיות מחזיקות משטחי שיש שלמים לדוגמה, הציצו עליהם, געו בהם ונסו לדמיין אם זה השיש שאתם מדמיינים במטבח שלכם. במידה ותתקינו שיש שאתם לא שלמים איתו, הדרך חזרה לא תהיה קלה.

סוגים של שיש – מה חשוב לדעת?

כל איש מקצוע שתדברו איתו ישאל אתכם איזה שיש אתם רוצים להתקין, שיש קיסר? גרניט? קוריאן? אז כמו בכל מוצר אחר בשוק, יש המון סוגי שיש ומשטחים למטבח, כאשר לכל אחד מהם היתרונות והחסרונות שלו.

שיש קיסר – מדובר למעשה בשיש הנפוץ ביותר כיום בישראל וכמעט לא קיים בית שלא תראו בו שיש קיסר במגוון צבעים.

אחד היתרונות הגדולים של שיש הקיסר הוא האחריות. מדובר בשיש שמגיע עם אחריות ארוכה במיוחד, אפשר אפילו לומר שמדובר באחריות לכל החיים. בנוסף, מדובר בשיש חזק ובעל כושר ספיגה נמוך, כך שהוא דוחה כתמים, וכל זה במחירים מהאטרקטיביים שאפשר לחשוב עליהם.

החיסרון העיקרי שלו הוא שהוא אינו עמוד בפני חום, מה שאומר שלא תוכלו להניח עליו סירים חמים בלי תחתית.

 שיש גרניט – בניגוד לשיש הקיסר, שיש גרניט הוא שיש טבעי לחלוטין, מה שמהווה מבחינתכם כלקוחות גם יתרון וגם חיסרון. מצד אחד שיש טבעי הוא שיש יוקרתי ואיכותי יותר, אך מצד שני הוא מגיע בטקסטורה אחת בלבד והמחיר שלו, כיאה לשיש טבעי, יקר מאד.

שיש חברון – גם שיש חברון הוא שיש טבעי. בניגוד לשיש גרניט, מדובר בשיש זול ואפילו נחשב לעמיד במיוחד בשמש. מה שכן, מדובר בשיש בעל כושר ספיגה גבוה ואם אתם נוטים לבשל הרבה במטבח, אולי הוא לא בדיוק השיש עבורכם.

שיש קוריאן – שיש קוריאן הוא שיש סינטטי בעל כושר ספיגה נמוך, שזה אחד מהיתרונות הגדולים שלו. הוא נחשב לשיש גמיש מאד, קל לניקיון ואפילו אנטי בקטריאלי. החיסרון שלו בא לידי ביטוי בכך שהוא רגיש יותר לשריטות והמחיר שלו יקר ביחס למתחרים.

שיש סילסטון – גם שיש הסילסטון הוא שיש סינטטי והוא דומה בתכונות שלו מאד לשיש הקיסר. הוא מגיע במגוון טקסטורות וגוונים ובזמן הייצור מחדירים לתוכו הגנה אנטי בקטריאלית. הסילסטון נחשב לשיש עמיד מאד בפני כתמים, אך עדיין לא מומלץ כל כך להניח עליו סירים חמים.

לא משנה באיזה שיש תבחרו, אנו ממליצים לכם להתייעץ עם חברה מקצועית לשיווק והתקנת שיש ומשטחים למטבח, כזאת שתוכל להתאים את השיש הנכון עבורכם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו