צילום: pixabay

מוציאים מעז מתוק – איך לנצל את משבר הקורונה ליצירת רווחים כלכליים

תאמינו או לא, משבר קורונה הוביל רבים דווקא לחסכון בהוצאות ויצירת רווחים כלכלים. יש את מי שנהנה מסגירת מינוס באמצעות מענקים שנתן משרד האוצר לעצמאיים ויש את מי שקיבל דמי אבטלה בעקבות חל''ת ועסק בעבודה אחרת ללא דיווח על הכנסות ובכך הגדיל הפלוס בעובר ושב שלו. אז אנו לא ממליצים ''לעבוד בשחור'' או להעלים מס - אך ישנן דרכים חוקיות לחלוטין בהן ניתן לנצל את משבר הקורונה ליצירת רווחים כלכליים. אז איך עושים זאת באמת? להלן מספר טיפים

בודקים האם יש תנאים מקלים בלקיחת משכנתא

אם אתם מתכוונים לקחת משכנתא או שיש לכם משכנתא קיימת, תוכלו לנצל את ההקלות של הבנקים ללוקחי משכנתאות עקב משבר קורונה, זאת עבור חסכון בכספים. מאז תחילת המשבר מרבית הבנקים מאפשרים ללווים לדחות את תשלומי המשכנתא או לבצע הקפאה של תשלומים: מה שיכול להקל על תשלומים ואף לאפשר חסכון לשם השקעה. בין היתר אפשר לבחור מסלולי משכנתא אטרקטיביים יותר או לבחור בהלוואה בתנאים טובים יותר מאלה שנתנו הבנקים לפני המשבר. מי שירצה יוכל לפרוס תשלומים במועדים אחרים או להאריך את תקופת הפירעון לתקופה נוספת של עד 60 חודשים מבלי לשנות את הריבית.

רכישת דירה במחירים נמוכים

בזמן משבר הקורונה ראינו לא מעט בעלי נכסים שהורידו משמעותית את מחיר הדירה שהם מכרו, כך למשל היה ניתן לרכוש נכסים ביוון במחיר זול של פחות מ100,000 שקלים או בתים פרטיים באיטליה בסכומים מגוחכים של 30 אלף אירו. בדקו מה קורה בארץ ובעולם וחשבו האם רכישת נכס במחיר מוזל מתאימה לכם כעת.

הורדת השכירות החודשית

רבים שסבלו כלכלית ממשבר קורונה ביקשו מבעל הדירה שלהם להוריד את סכום השכירות החודשית החל משכירות על דירת מגורים ועד להורדת סכום השכירות על עסק. חסכון זה מאפשר ניתוב סכום ההפרש למקומות אחרים. ישנם עצמאיים אשר קיבלו הנחה בשכירות וארנונה וגם הנחה בשירותי ראיית החשבון שקיבלו בזמן המשבר.

פחות הוצאות

בזמן משבר קורונה אנו פחות יוצאים לחופשות או מבלים. אם יש לכם אפשרות: חשבו את ההוצאות שהיו לכם על מותרות כאלה לפני הקורונה, ואם יש יתרה בחשבון נסו לנתב את הסכומים לחסכון פיקדונות והשקעות.

הלוואה להשקעה בתנאים טובים יותר

במשבר הקורונה הציעו הבנקים הלוואה בערבות מדינה בתנאים מעולים לעסקים עם ריבית כוללת של 2.5 אחוזים לא צמודה למדד ושאר תנאים טובים. מי שתמיד רצה לבצע השקעה עסקית או כספית, מי שרצה לרכוש נכס להשקעה או אפילו לקחת את הכסף ולהשקיע אותו בבורסה – יכול לעשות זאת באמצעות לקיחת הלוואה בתנאים טובים. העזרו במומחי השקעות כדי לדעת לאן מומלץ לנתב כסף נזיל.

לסיכום, כל משבר הוא הזדמנות לצמוח בעיקר אם מנהלים את המשבר באופן נכון. בדקו באמצעות יועצים מומחים בתחומם כיצד אפשר לנצל את המצב לטובתכם ובדקו עם מנהלי השקעות כיצד תוכלו להשקיע בזמן קורונה וליצור רווחים עכשוויים או עתידיים. בהצלחה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו