צילום: רכבת ישראל

נתוני רכבת ישראל מגלים: הסיכון של פריצות לשטח המסילה • צפו

במהלך שנת 2018 פרצו כ-12 אלף כלי רכב את מפגשי הכביש מסילה, בניגוד לכללי הדרך, לאחר ירידת המחסום והפעלת פעמוני האזהרה. אחוז ניכר מהפריצות בוצע על ידי כלי רכב כבדים כגון משאיות, העלולים להביא לפגיעה קשה בנוסעי הרכבת

כחלק משבוע הבטיחות הבינלאומי למפגשי כביש מסילה, אותו מוביל איגוד הרכבות הבינלאומי בו משתתפת רכבת ישראל, מפורסמים היום (שלישי) נתונים בדבר פריצות כלי רכב למפגשי כביש מסילה.

במהלך שנת 2018 פרצו כ-12 אלף כלי רכב את מפגשי הכביש מסילה, בניגוד לכללי הדרך, לאחר ירידת המחסום והפעלת אורות ופעמוני האזהרה. אחוז ניכר מפריצות אלה בוצע על ידי כלי רכב כבדים כגון אוטובוסים ומשאיות, אשר עלולים להביא לפגיעה קשה בנוסעי הרכבת, במקרה של תאונה.

פריצות אלה ואחרות אל שטח המסילה הביאו לעיכוב של מעל ל-1,000 רכבות נוסעים, ולכ-6,500 דקות עיכוב.

חצייה מסוכנת של מפגשי כביש מסילה היא תופעה בינלאומית, המקשה על הפעלת רכבות, ומסכנת את כלל משתמשי הדרך. על מנת להעלות את המודעות לסכנה, התאגדו חברות רכבות מ-43 מדינות ברחבי העולם וקבעו תאריך בינלאומי להעלאת המודעות לפריצות לשטח המסילה שיתקיים בעוד יומיים.

רכבת ישראל שותפה למאמץ הבינלאומי ותקיים, זו השנה השמינית, את שבוע הבטיחות הבינלאומי. במסגרת השבוע, תבצע הרכבת פעילויות הדרכה והסברה להעלאת המודעות הציבורית בנושא בטיחות בקרבת מסילות ברזל בכלל ומפגשי כביש מסילה בפרט.

רכבת ישראל משקיעה משאבים רבים להתמודדות עם תופעות אלו, הן בהיבט של פיתוח ושדרוג אמצעים טכנולוגיים, תצפיתנים, חינוך והסברה באזורים מועדים לפורענות. לצד תוכנית אסטרטגית רב שנתית לצמצום מספר המפגשים הפעילים.

בשנת 2005, היו 151 מפגשי כביש-מסילה פעילים ברחבי הארץ. בשיתוף פעולה של משרד התחבורה וגופים נוספים, מקדמת רכבת ישראל הקמת הפרדות מפלסיות המבטלות את המפגשים, ועד שנת 2019 בוטלו 79 מפגשים לטובת הקמתן של הפרדות מפלסיות.
כך למשל, בשנה האחרונה בלבד בוטלו כבר 5 מפגשים באיזור השרון, ברמלה, וקיבוץ החותרים.

במפגשים הקיימים משולבים האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר בעולם, שמטרתם להתריע וגם לפעול באופן אקטיבי למניעת מצבי סיכון.

עם זאת מציינים ברכבת ישראל כי גם האמצעים המתקדמים ביותר אינם מחליפים עירנות ושמירה על החוק. אנו שבים ומזכירים למשתמשי הדרך לפעול על פי החוק ובזהירות יתרה בקרבת מסילה, ולהימנע מפריצה לשטחי מסילה, אשר מסכנת את ציבור הנהגים ונוסעי הרכבת.

רכבת ישראל משתפת פעולה עם גופים רבים ובהם משרד החינוך, איגוד קציני הבטיחות וציי הרכב, חברות תעשייה ותעבורה, על מנת להילחם בתופעה המסוכנת.

לצד זאת, מקיימת חטיבת הבטיחות ברכבת ישראל ימי עיון והסברה, ומקדמת קמפיינים בכלי התקשורת להעלאת המודעות בנושא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו