עמוק אל תוך המחצית השניה של שנת ה'תשע"ט, נראה ששום דבר כבר לא יקח ממנה את כינוייה כ"שנת המאצ'ינגים". מה שהתחיל בטפטוף בשנה שעברה, הפך בשנה הנוכחית לשטף עוצמתי של קמפיינים עם יעדי גיוס שאפתניים, אשר הוכיחו שבעבודה נכונה – השמים הם הגבול.
אמרו (ועדיין אומרים) שהטרנד מיצה את עצמו. אמרו (ועדיין אומרים) שעמותות ומוסדות גדולים ככל שיהיו כבר לא יוכלו לגייס עשרות מיליונים בקמפיין אחד, אולם מבט חטוף למייל מלמד שגם בימים אלו יש באוויר מספר קמפיינים – מכל גווני הקשת החרדית – בסדרי גודל של 8 ספרות, ואיך שזה נראה כרגע היעד יושג גם בהם.
מה זה אומר על העתיד? איננו מתיימרים לדעת. על ההווה? ממליצים לעקוב. כל שנותר לנו בנקודת הזמן הנוכחית זה לצאת בסיכום ביניים של מה שהיה עד כה.
בכתבה זו, כמו גם בכתבות שיבואו בעקבותיה, נביא את כל המספרים, הנתונים והאסטרטגיות שעשו את 5 הקמפיינים הגדולים במגזר החרדי, וננסה להסיק בעזרתם מסקנות ותובנות לקמפיינים עתידיים.
נפתח ב5 הקמפיינים בהם גויסו סכומי הכסף הגדולים ביותר.
לכל קמפיין הצמדנו פרופיל כללי שמציג את הרקע שלו והמספרים שעשו אותו. היעד והסכום הסופי ברור, אך מצאנו לנכון להתייחס גם למספר התורמים, פרמטר קריטי לבחינת הצלחה של קמפיין. ככל שמספר התורמים גבוה יותר (בלי קשר לגודל התרומה שלהם) המשמעות היא שהקמפיין הגיע ונגע ביותר אנשים.
תנו לבבכם – ויזניץ
ת.ז. קמפיין גיוס לצורך בניית המרכז העולמי של החסידות בבני ברק.
היעד: 44,000,000
הסכום שהושג: 51,986,413
מספר תורמים: 69,951
חברה מבצעת: קוזמאצ'
משרד פרסום מלווה: שחור לבן
גור
כמו בחיים עצמם, גם קמפיין הענק של גור התאפיין בחידתיות ומסתוריות מה. מטעמים עקרוניים נמנעה החסידות מלנהל את ההתרמה בפלטפורמות הקלאסיות, מה שמוביל לכך שהנתונים על הסכום שהושג בו נותרו לוטים בערפל.
על דבר אחד אין וויכוח: היעד השאפתני של הקמפיין, מאה מיליון ₪, לא הושג. כמה כן? תלוי את מי שואלים. הסכומים נעים בין 45 מיליון ₪ (לממעיטים) ל55 מיליון ₪ (לנפריזים).
מאחר ואין לנו דרך להכריע, החלטנו לעשות ממוצע ולהעמיד את הקמפיין הזה במקום השני עם חמישים מיליון שקלים.
מצילים את עולם התורה – עטרת שלמה
ת.ז. "תחזוק שוטף" של מוסדות עטרת שלמה בכלל ורשת הכוללים המונה אלפי אברכים בפרט.
היעד: 35,000,000
הסכום שהושג: 49,098,700
מספר תורמים: 46,759
חברה מבצעת: צ'רדי
משרד פרסום מלווה: בורדו והאסטרטגים ירח טוקר ושמעון ברייטקוף
התחנני – יששכר באהליך
ת.ז. "בלון חמצן" שיאפשר לשלם לאלפי האברכים הלומדים ברשת הכוללים יששכר באהליך את המלגות שעוכבו למעלה משנה.
היעד: 22,000,000
הסכום שהושג: 33,030,378
מספר תורמים51,664
חברה מבצעת: קוזמאצ'
משרד פרסום מלווה: נח טוניק והאסטרטגים ירח טוקר ושמעון ברייטקוף
יזכור אהבתו – הפלג הירושלמי
ת.ז. מגבית חירום להצלת מוסדות התורה והחינוך לע"נ של הגאון רבי שמואל אוירבעך זצוק"ל
היעד: 15,000,000
הסכום שהושג28,126,790:
מספר תורמים: 61,608
חברה מבצעת: צ'רדי
משרד פרסום מלווה: לא פורסם
"פורסם במקור באתר 'פאשקוויל'
לתשומת לבכם ויזניץ עברה את ה52 מיליון עקבו ותווכחו
וכן את 70 אלף תורמים
לתשומת לב עטרת שלמה יש להם משפט עם חב' צרדי.
היות והם הכניסו הרבה כסף למערכת להראות שהצליחו, וצרדי' מצידו רוצה את האחוזים.
מה שאומר שהסכום שהוצהר כיבול עטרת שלמה אספו אינו נכון כלל
אני תורם רק לקטנים