צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

בצל הסערות סביבו: ברק גייס ערבויות של מיליונים למפלגתו

אהוד ברק יו"ר ישראל דמוקרטית גייס ערבויות בסכום כולל של 3.1 מיליון שקל לצורך לקיחת הלוואות למימון הקמפיין שהחל בשבועיים האחרונים: בין הערבים, חברו למפלגה קובי ריכטר, יו"ר מדינול. ד"ר שמואל חרל"פ, יו"ר כלמוביל. וענת אגמון מגלובס

מי שהסתובב בימים האחרונים ברחבי הארץ בוודאי נתקל בקמפיין שילוט חוצות של 'ישראל דמוקרטית' לצידי הכבישים הראשיים. מי שמנסה לברר מהיכן הכסף למימון השלטים, כשהמפלגות האחרות טרם החלו להוציא סכומים גדולים על שילוט החוצות היקר, מתברר כי ברק קיבל עד כה שלושה מיליון שקל של ערבויות, המאפשרים למפלגה ליטול הלוואות מן הבנקים בגובה הסכום הזה.

קובי ריכטר ממפלגתו של ברק לכנסת העניק ערבות של 1.1 מיליון שקל ואילו ד"ר שמואל חרל"פ, יו"ר כלמוביל, העניק ערבות של מיליון שקל. בנוסף, ענת אגמון מבעלי "גלובס" העניקה לברק ערבות של מיליון שקל נוספים. בעקבות כך הבהירה אגמון כי על אף תמיכתה בברק, הסיקור בעיתון לא ישתנה לטובתו וכי היא לא מתערבת בשיקולי המערכת.

ריכטר שימש כיו"ר תנועת דרכנו, טייס קרב לשעבר שנחשב "אלוף ההפלות" בחיל האוויר. הוא עמד בראש שורה של חברות כלכליות וכיום הוא יו"ר חברת מדינול יצרנית הסטנטים לטיפולי לב.

נציין כי בבחירות האחרונות העניק חרל"פ ערבות דווקא למפלגת "חוסן לישראל" בראשות בני גנץ שהתמודדה ברשימת "כחול לבן" יחד עם "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד ו"תל"ם" בראשות משה בוגי יעלון.

גם לאגמון זו לא הפעם הראשונה שהיא חותמת ערבות למפלגות. בשנת 2015, חתמה על ערבות בגובה 2.3 מיליון שקלים למפלגת כולנו בראשות שר האוצר משה כחלון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו