Flash90

אחרי המחסור בחמאה: השר כחלון מגדיל שוב את מכסת החמאה

שר האוצר משה כחלון חתם היום על צו להרחבת המכסים לייבוא חמאה לשנת 2019 ו-2020. כחלון: המהלך הכלכלי הכי נכון בעיניי הוא ביטול מלא של המכסות על החמאה אך בשל מגבלות ממשלת המעבר, צעדים כאלה לא אפשריים כרגע

שר האוצר משה כחלון חתם היום (ראשון) על צו להרחבת המכסים לייבוא חמאה לשנת 2019 ו-2020. מכסת החמאה הביתית היא 1,250 טון על פי צו תעריף המכס ותגדל ל-2750 טון, לאחר שהוגדל כבר ל-2,400 טון. מכסת הייבוא לחמאה תעשייתית על פי צו תעריף המס היא אפס טון לייבוא ותגדל ל3,500 טון פטור ממכס, לאחר שכבר גדלה ל-2,650.

מכתבו של השר כחלון

מכסת החמאה לישראל היא 1,250 טונות וכסת החמאה התעשייתית היא לפי צו המכס: אפס טונות. בישראל קיים מחסור חריף בחמאה כבר למעלה משנה, אחרי שטרה הפסיקה לשווק חמאה לצרכנים ותנובה לא עמדה בעומס והפחיתה את הכמויות שהיא משווקת לרשת. ברשתות נמכרות חמאות יבוא במחירי החמאה הישראלית המפוקחים, אך קשה מאוד להשיג אותן והצרכן הישראלי מעדיף את חמאת תנובה שאוזלת במהירות ברגע שמגיעה למקררים.

שר האוצר משה כחלון: "המהלך הכלכלי הכי נכון בעיניי הוא ביטול מלא של המכסות על החמאה אך בשל מגבלות ממשלת המעבר, צעדים כאלה לא אפשריים כרגע. מטרת הצו להגדלת המכסות הפטורות ממכס היא הגדלת כמות החמאה בשוק וצמצום המחסור הקיים בחנויות. בימינו אין כל סיבה שיהיה מחסור בחמאה, ובעתיד נצטרך לקבל החלטות משמעותיות בתחום כדי לוודא שהצרכן הישראלי לא יעמוד בפני מצבים כאלה שוב".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תרבכו ותסעדו
רק לא להתבלבל ולמרוח על הצד הנכון של הפרוסה

תהיה גם חמאה בכשרות בדץ העדה החרדית?

משוועים לחמאה….

מה יהיה עם העוגות שלנו

אני חושבת שרוב האנשים שרוכשים חמאה לא יהיה אכפת להם לשלם עוד שתי שקל על החמאה והשר מצד פופולריות לא מסכים להעלות את המחיר
ואנחנו משלמים על זה

משה צודק!!

משה וחיים, הסיפור הרבה יותר מורכב מ 2 שח …
תעשיית המזון מוכן וגם משלם הרבה יותר עבור החמאה ומצד שני הציבור דיי מקבל את זה שתנובה כמעט ולא משווק חמאה לרשתות , אז למה שחרוויחו פחות וימכרו לציבור..

בארהב ניתן למצוא חמאה של תנובה ב 1 דולר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו