Nati Shohat/Flash90

220 אלף מנויים נהנו מהוזלה במחיר בתקופת הסגר הראשון

בעקבות פעילות הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ יעקב טסלר: 220 אלף מנויים בחברות התקשורת נהנו מהוזלה במחיר בתקופת הסגר הראשון, בסך כולל של כ-25 מיליון ש"ח. משרד החינוך: החלנו ברכישה של 64,000 מכשירים סלולאריים עם מסלולים מובנים של 7,500 דקות במחירים אטרקטיביים, כדי לאפשר את הלמידה מרחוק

הוועדה לפניות הציבור קיימה הבוקר דיון בנושא החשש מפני חיובי חשבון מופרזים וקריסת אנטנות שידור בעקבות שימוש גובר בשיחות טלפון ללמידה מרחוק בתקופת הקורונה. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב טסלר: "קיימות מספר בעיות שאנחנו מקווים שלא ישובו בסגר הנוכחי – עלויות גבוהות בעקבות השימוש הגובר בטלפונים במהלך תקופת הקורונה, וקריסה של אנטנות שמובילה לניתוקים וחוסר יכולת ליצור קשר. קשישים וחולים מצאו את עצמם מתקשים ליצור קשר אף עם מוקדי החירום. הנפגעים המרכזיים היו התלמידים שביקשו להתחבר למערכות הלמידה הטלפוניות כדי לקיים שגרת לימוד – ללא הצלחה".

גב' דולי דדון איזנברג, מנהלת פניות ציבור במשרד התקשורת הציגה בפתח הישיבה את פעילות המשרד: "בסגר הקודם, כתוצאה מהוזלת התעריפים ועדכון החבילות כ-220,000 מנויי נייד ונייח קיבלו החזרים, ומעל 25 מיליון ₪ הוחזרו לציבור. לקראת הסגר הנוכחי, פעלנו להוזלת תעריפים בנייד ובנייח וגם להורדת עומסים".

רוני חורי מנהל תחום פיתוח טכנולוגי במשרד התקשורת הוסיף כי מתחילת מרץ ועד סוף יולי נעשתה אופטימיזציה של המתקנים כדי למקסם את פעילותן ולהפחית את העומסים, אך הדגיש כי הפעולות שנעשו אמנם ישפרו את המצב הקיים, אך ללא הוספה של אנטנות בתוככי הערים, זה לא ימנע קריסה בשעות עומס.

נתי שוברט ממשרד התקשורת הוסיף והסביר כי הדרך היחידה לתת מענה במקומות מסוימים היא רק על ידי הקמת אתרים נוספים. זה מוטל על החברות, אך לא תלוי רק בהן, אלא בעיקר בוועדות התכנון המקומיות. אישור הקמת מתקן שידור אורכת בממוצע כשנה וחצי, החל מאיתור מקום מתאים מבחינה הנדסית ופיזית, אישור המשרד לאיכות הסביבה ואישור הוועדות המקומיות.

שלום סננס, מנהל חטיבת התשתיות במשרד החינוך מסר בישיבה, כי משרד החינוך החל בתהליך רכישה של 64,000 מכשירים סלולאריים. "עשינו תהליך מזורז דרך הסכם חשכ"ל. רכשנו 7,500 דקות במחיר אטרקטיבי שיאפשרו את הלמידה. כרגע יש עתירה ואני מקווה שהנושא ייפתר ונוכל להביא את הבשורה. המחיר יהיה מאוד דומה לעלות של קו כשר, בין 20 ל-30 ₪", הסביר.

מור כהן מאגף כלכלה במשרד התקשורת ציינה שהיה חשוב למשרד התקשורת שמנויים לא ישלמו באופן בלתי סביר עבור השימוש בתקשורת בסגר ובלמידה מרחוק. "יצרנו שני הסדרים גם בסלולאר וגם בנייח שהמטרה היא להוביל לחיובים מופחתים. מדובר בהוזלה של מאות שקלים. ההסדר לנייד נכנס לתוקף ביום חמישי, ערב ראש השנה והנייח החל מאתמול, צום גדליה. ההסדרים יהיו בתוקף לטווח ארוך עם אפשרות להארכה בהתאם למצב שיהיה במשק".

יו"ר הוועדה ח"כ טסלר סיכם והודה לאנשי משרד התקשורת ולשר התקשורת שנענה לפניית הוועדה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פייק ניוז!!! משרד התקשורת אישר לחברות הסלולר להסיר מאות אנטנות בתדרים חודרי קירות, עשרות אלפי מנויים אינם יכולים להשתמש בתוך ביתם בסלולרי מחוסר קליטה!!!
לאחרונה האריך משרד התקשורת את ההיתר!!!
חפשו בגוגל הסרת תדר 850

הילדים שלי בלי טלפון התחילו כבר ללמוד ואין להם אפשרות להשתתף בשיחת ועידה
יש לי 2 טלפונים צריכה ל6 ילדים !!!!!!!!! אין לי אפשרות לרכוש חדשים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו