צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

דרישה בכנסת: פתרונות לתעריפים הגבוהים בשיחות לחו"ל ללקוחות מזדמנים

בעקבות פניות חוזרות ונשנות ליו"ר הוועדה ח"כ יעקב טסלר. הוועדה לפניות הציבור דורשת פתרונות בנושא התעריפים הגבוהים בשיחות לחו"ל ללקוחות מזדמנים. משרד התקשורת: מודעים לתלונות ונבחן פתרונות

בעקבות פניות חוזרות ונשנות לגבי תעריפים גבוהים בשיחות לחו"ל ללקוחות מזדמנים שאינם משויכים לאף חברה, קיימה היום הוועדה לפניות הציבור דיון בנושא. יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב טסלר בפתח הישיבה: "כבר בשנת 2014 הציע מנכ"ל משרד התקשורת לקבוע התראה קולית לפני ביצוע שיחה שלא דרך החברה אליו משויכים כדי למנוע חיוביות מיותרים, אך מאז ועד היום דבר לא נעשה. לא ייתכן כי החברות ינצלו את היעדר הפיקוח על המחירים לשיחות של לקוחות מזדמנים ויגבו כל מחיר העולה על דעתם, תוך עשיית עושר על גב טעויות של לקוחות תמימים".

בישיבה שהתקיימה הבוקר בוועדה לפניות הציבור בעניין תעריפי השיחות לחו"ל עלה כי לקוחות שבטעות מבצעים שיחה לחו"ל שלא באמצעות חברת התקשורת אליה הם משויכים מחויבים בתעריפים מופרזים.

עו"ד אביטל פריזמנט בוטון מהמועצה הישראלית לצרכנות עדכנה שבשנת 2019 התקבלו במועצה 319 תלונות שנושאן חיוב מופרז בגין שיחות לחו"ל. לדבריה, "בעלי הרישיונות מנצלים את העובדה שאין הגבלה על התעריפים וגובים מחירים מופרזים". היא קראה לרגולטור לפעול להגנת הצרכנים שנפגעים מהפרצה. "אנחנו סבורים שמשרד התקשורת צריך לבחון את התעריפים ולקדם פיקוח על מנת למנוע פגיעה בצרכנים", אמרה בוועדה.

אליעזר גרינוולד סיפר שבטעות ביצע שיחה שלא באמצעות החברה אליה הוא משויך ונדהם לגלות שעבור 20 דקות שיחה לבלגיה נאלץ לשלם כ-200 ₪. "פניתי למשרד התקשורת וקיבלתי מהמשרד תשובה מתחמקת. לדבריו, יש הרבה מקרים שאדם בטעות מחייג דרך מזדמן. "יש לי סבתא ששילמה 10,000 ש"ח כי היא טעתה כשחייגה כמה פעמים לחו"ל". הוא הציע שבכל פעם שצרכן מבצע שיחה לחו"ל תקדים את השיחה הודעה שתודיע לו שהשיחה נעשתה שלא באמצעות חברת התקשורת איתה נרשם לשיחות לחו"ל.

דני בנאלי ממשרד התקשורת עדכן כי המשרד מודע לתלונות והמשרד נכון לבחון את הנושא. "שוק המכשירים הבינלאומיים עובר שינויים כי יש היום הרבה פתרונות אלטרנטיביים ואנחנו צריכים לחשוב על רגולציה מתאימה".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב טסלר הודיע כי יפנה לשר התקשורת ולמנכ"לית המשרד בדרישה ליישם את מתווה הפתרון לבעיה שכבר הוצג בשנת 2014 – הן לתעריפים המופרזים עבור שיחות לחו"ל שאינן באמצעות המפעיל והן לעצם יידוע הלקוח כשהוא מבצע שיחה באמצעות מפעיל אחר שעלולה לעלות לו כסף רב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו