מייסד ומנכ"ל 'מובילאיי', אמנון שעשוע. צילום: נתי שוחט פלאש 90

הקורונה בענף ה'היי-טק': חברת 'מובילאיי' מכריזה כי תחייב את עובדיה להתחסן

האם חברות יוכלו למנוע מעובדיהם להגיע למקום העבודה במידה ולא התחסנו? לאחר ששר הבריאות הודיע לא מכבר שיקדם הצעת חוק שכזו, מנכ"ל חברת 'מובילאיי' הודיע כי מחודש אפריל תמנע כניסת עובדים שלא חוסנו • משפטנים: "לא ניתן להכריח עובד להתחסן כתנאי להגעתו לעבודה"

ענקית ההיי-טק 'מובילאיי' מכריזה היום (רביעי) כי מי מעובדי החברה שלא יקבל את החיסון לקורונה, לא יוכל להגיע למשרדי החברה, וייאלץ לעבוד מרחוק. כך הודיע לפני זמן קצר מייסד ומנכ"ל החברה, אמנון שעשוע, בחשבון ה'טוויטר' שלו.

שעשוע הוסיף כי הוא "גאה ש-90% מעובדי 'מובילאיי' כבר מחוסנים לגמרי או חלקית. נהיה 'ירוקים' בשבוע הראשון של אפריל, כשרק עובדים מחוסנים יורשו לעבוד במשרדים והיתר ימשיכו לעבוד מרחוק. זאת התחלה מבטיחה לחזרה לנורמליות, אני מקווה שהאחרים ילכו בעקבותינו", כתב שעשוע.

דבריו של שעשוע ממשיכים את הקו שהנחה שר הבריאות ולפיו בכוונתו לקדם הצעת חוק שתמנע מאנשים שאינם מחוסנים לקורונה להגיע למקומות עבודה.

טרם ברור מה הסיכוי של מהלך כזה לצאת לפועל: עורך הדין שמעון צור, מומחה במשפט מסחרי ובדיני עבודה אמר ל'N12' כי "נכון להיום אין אמירה בחוק לגבי חובת התחסנות של עובדים טרם כניסתם למקום העבודה. החקיקה אינה מתייחסת למגפת הקורונה והתנהלות המשק נעשית על פי הוראות ותקנות אשר עוברות את אישור הממשלה והכנסת. לכן כיום, במצב הנוכחי, לא ניתן להכריח עובד להתחסן כתנאי להגעתו לעבודה וזאת מכוח חוק יסוד כבוד האדם וחירותו וחופש העיסוק".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו