צילום: דוברות בית הנשיא

בגלל הקורונה: הקלה בעונשי קנסות שהוטלו על עצמאים שנפגעו כלכלית

פורום העצמאים בהסתדרות נפגש עם נשיא המדינה רובי ריבלין במטרה לקדם חנינה בדרך של הקלה בעונשי קנסות שהוטלו על עצמאים שנפגעו כלכלית בעקבות מגיפת הקורונה • זה המתווה עליו שמעו

פורום העצמאים בהסתדרות נפגש אתמול (ראשון) עם נשיא המדינה במטרה לקדם חנינה בדרך של הקלה בעונשי קנסות שהוטלו על עצמאים שנפגעו כלכלית בעקבות מגיפת הקורונה.

בפגישה שהתקיימה ציין הנשיא כי במסגרת מתווה החנינות המיוחד להקלה בעונשי קנסות (למעט קנסות שהוטלו בגין הפרת הוראות להתפשטות הקורונה) עליו הכריז בספטמבר אשתקד, נעשה על ידו שימוש רחב מן הרגיל בסמכות החנינה וניתן משקל מיוחד למצוקה הכלכלית אליה נקלעו חייבים בעונשי קנסות שהוטלו בעבר, בעקבות משבר הקורונה.

הנשיא ציין כי עד כה נענו על ידו בחיוב למעלה ממחצית הבקשות שנדונו וקרא לעצמאים שהוטלו עליהם עונשי קנסות ועומדים במאפייני המתווה המיוחד המפורסם באתר בית הנשיא, להגיש בקשות לחנינה. הנשיא הוסיף וברך את הפורום על מאמציו לנסות לסייע לעצמאים שנפגעו במהלך השנה האחרונה בדרכים נוספות.

רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות: "אנו מברכים את הנשיא על מתווה החנינות המיוחד להקלה בעונשי קנסות עבור עצמאים שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע משבר הקורונה".

"כבר מזמן הבנו שהקורונה שתקפה אותנו הייתה גם קורונה כלכלית, כזו שחירבה את פרנסתם של רבים ובעיקר פגעה בעצמאים במדינת ישראל, שלעיתים נראה כי נשכחו מאחור. מעבר למתווה החנינות שיסייע רק לבעלי קנסות מקרב ציבור העצמאים, נפעל לקידום יוזמות חקיקה על מנת להקל על הציבור כולו, בכל דרך אפשרית".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו