Nati Shohat /Flash90

אינפלציה? קריאה ל'מחאת המדפים' מול גל התייקרויות המחירים הקרוב

יצרניות ויבואניות גדולות הודיעו כי יעלו מחירים וברקע החשש מאינפלציה עולה הקריאה ל'מחאת המדפים'. קמעונאים קוראים לציבור לשים לב להיצע הרחב ולקנות מוצרים דומים מחברות זולות יותר עד להוזלה חוזרת של המוצרים למחיריהם ההגיוניים

יצרניות ויבואניות גדולות בישראל, שנמנעו שנים מהעלאת מחירים עקב חששם מזעם הצרכנים, הודיעו באחרונה כי הם בוחנים כעת לייקר את מוצריהם, ברקע החשש הכללי מאינפלציה שתפגע קשות בכלכלה.

בתגובה, עולה הקריאה ל'מחאת המדפים' במסגרתם ישאירו את מוצרי החברות שייקרו מחירים במדפים, והצרכנים יעדיפו רכישת מוצרים דומים של חברות ומותגים אחרים, שלא ינצלו את ההזדמנות לעלות מחירים ולהגדיל את רווחיהם.

כך לדוגמה אמר רמי לוי בראיון לגלובס כי "אם תהיה התייקרות, מי שיכול להשפיע עליה הוא הצרכן. אני קורא לצרכנים לצאת למחאה חדשה, מחאת המדפים. זו יכולה להיות המחאה החברתית הבאה".

לדברי לוי, "להבדיל מ-2011 (שנת המחאה), המדף היום גדול משמעותית עם היצע וגיוון, והצרכנים יכולים לוותר על מוצר יקר ולהתמקד בחלופות. אם מחיר של קפה ממותג יתייקר, אז שיקנו קפה לא ממותג".

"אם נקנה בכל מחיר, נשמר את המחיר היקר. ואם לא נקנה, בסוף לא תהיה ברירה אלא להוריד מחירים. זו צריכה להיות ההתנהלות של הצרכן שיכול בעצמו להוריד את הביקוש".

כך, המטרה בסופו של דבר של הצרכנים להבהיר מראש כי לא יסכימו לעליית מחירים וכי אם היצרניות והיבואניות הגדולות לא יבינו זאת, המוצרים שלהם יישארו על המדפים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו