מומחי נדל"ן: ללא התערבות המדינה בשוק הדיור המחירים רק ימשיכו לעלות

ניר יחזקאלי מנכ"ל חברת ב.יאיר: כל עוד לא תקבע ותיושם מדיניות לפתרון המצוקה מחירי הדירות לא ירדו | חיים אביטן ראש עיריית חדרה: שיתנו לראשי ערים יד חופשית לקדם את פוטנציאל יחידות הדיור שבתחומן

מרכז אדוה, שעוסק במחקר חברתי-כלכלי ובקידום השוויון בחברה הישראלית, מטיל את האחריות על המאפיין הבולט ביותר של המצוקה החברתית בישראל של ימינו לפתחן של הממשלות האחרונות.

קרא עוד:

[postim]

לטענת החוקרים, צמצום מעורבותה של הממשלה בשוק הדיור, הוא זה שפגע במחירי הדירות הגבוהים, ולכך שהיום מרבית מהדירות נמצאות מחוץ להישג ידם של אזרחים רבים.

שמאי המקרקעין אייל גלעד מבעלי גלעד את ענת, אומר בתגובה מדיניות הנדל"ן בישראל מושפעת מהחלטות משרד השיכון, האוצר ובנק ישראל שלעיתים קרובות פועלים בכיוונים מנוגדים. היזמים לא מעוניינים במחירי דירות מופקעים, ולטענתו גם אם מחירי הדירות עולים אחוז הרווח שלהם נשאר זהה. לדברי גלעד, אני מאמין כי ללא התערבות הממשלה בשוק הדיור המחירים לא רק שלא ישמרו על רמות המחירים הנוכחית, אלא ימשיכו לעלות, במיוחד באזורי הביקוש באזור גוש דן והשרון שם המחסור בקרקעות באזורים אלה הולך ומחריף.

ניר יחזקאלי מנכ"ל חברת ב.יאיר, גם בלי סקר ניתן להבין כי ענף הנדל"ן סובל מבעיות הגורמות לעלייה במחירי הדירות. לדבריו, כל עוד לא תקבע ותיושם מדיניות לפתרון המצוקה מחירי הדירות לא ירדו. הבנקים מקשיחים את תנאי המימון, מכרזים של מנהל מקרקעי ישראל אינם עומדים בקנה אחד עם תנאי השוק ובעיות בירוקרטיות והליכי היתר המובילים בין היתר לירידה בהתחלות הבנייה.  כל אלה אומר יחזקאלי, מעלים את הסיכוי כי היצע הדירות צפוי לרדת ביחס לרמות הביקוש וכצפוי להביא לעליות מחירים נוספות בשוק.

הגיע הזמן אומר חיים אביטן ראש עיריית חדרה שיתנו לראשי ערים ורשויות המקומיות יד חופשית לקדם בתחומן את פוטנציאל יחידות הדיור שבשליטת העיריות. לדוגמא אומר אביטן אנחנו בעיריית חדרה קידמנו בשכונת גבעת אולגה בינוי פינוי של כ1000 יחידות דיור (!) חדישות במקום 200 יחידות דיור בלבד שהיו בשיכונים ישנים. שומה על הממשלה לסייע לנו, ראשי הערים, לקדם כמה שיותר פרויקטים מסוג זה.

יוסי חסון מדגיש כי רק תמ"א 38 ובמקביל פינוי בינוי יעניקו את התשובה הראויה לקידום רבבות יחידות דיור  שחסרות כאוויר לנשימה באזור הביקוש במרכז. הבירוקרטיה הקשה שיזמים וקבלנים עוברים מול הרשויות תוקעת פרויקטים רבים הנותנים מענה ופתרון למצוקת הדיור ויוקר מחירים.

עו"ד קייסי זלוטניצקי ממשרד עורכות הדין רז הראל שחם אומרת, נושא הדחיקה והבירוקרטיה המסורבלת הינם שורש כל הרע. אני נתקלת מידי יום בפגישות אומרת זלוטניצקי בראשי ערים, במהנדסי ערים, וביזמים שקורסים מול התהליכים הבירוקרטים הבלתי אפשריים ועובדה זו, בהתייחס לסקר אדוה, הינה גורם מרכזי ביותר למחסור ביחידות דיור באזור הביקוש ובעובדה שהמחירים רק עולים.

מקור: פתרונט – הכל על נדל"ן לציבור החרדי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו