מסתמן: הקלה נוספת לרוכשי דירות חדשות בדרך

האם בקרוב יוכלו רוכשי דירות חדשות ליהנות מהוזלה משמעותית של עשרות אלפי שקלים על הוצאות משפטיות המתווספות לתשלום על הנכס?

האם בקרוב יוכלו רוכשי דירות חדשות ליהנות מהוזלה משמעותית של עשרות אלפי שקלים על הוצאות משפטיות המתווספות לתשלום על הנכס? לפי הצעת החוק של ח"כ מאיר שטרית (קדימה) שצפויה לקבל את אישור הכנסת ביום רביעי הקרוב, התשובה חיובית.

ועדת השרים לענייני חקיקה הודיעה אמש (א') כי תתמוך בהצעת החוק של ח"כ שטרית שתפחית את השתתפותם של רוכשי דירות חדשות בהוצאות משפטיות.

לפי החוק, סעיף ההוצאות המשפטיות שמוסיף לעלות הדירה בין 1.5 ל-2 אחוזים, יוגבל ל-0.5 אחוז בלבד. הכנסת אף תדון בחיוב חברות הבנייה להחזיר רטרואקטיבית כספים למי שרכש דירה בתקופה האחרונה ושילם סכום גבוה מהנקוב בהצעת החוק החדשה.

שטרית ביקש להפסיק את התנהלות הקבלנים והחברות שמעמיסים על מחיר הדירה גם את ההוצאות המשפטיות. החוק יצמצם את מרחב פעילותם של החברות ויגביל אותם כך שהתשלום המקסימאלי יעמוד על 0.5 אחוז מערך הנכס או 5,000 שקל בלבד, הנמוך מבניהם.

כדי למנוע מצב בו הקבלנים ישלשלו את הסכום לכיסם, יחויב עוה"ד המטפל להוציא לרוכש הדירה חשבונית מס על הסכום הנקוב.

לדברי ח"כ שטרית: "בתקופה בה מחירי הנדל"ן גבוהים, חיובם של הרוכשים בהוצאות המשפטיות של הקבלן היא שערורייתית. חברות הבניה והקבלנים משתמשים במכירת הדירות לכיסוי השירותים המשפטיים שהם מקבלים מעורכי הדין כשהלקוח הוא המשלם".

שטרית מסר כי הסכומים מגיעים אף לסדרי גודל של עשרות אלפי שקלים ללא הצדקה עניינית והינם מהווים נטל נוסף על רוכשי הדירות.

עוד הוסיף שטרית כי, "התנהלות זאת מונעת מזוגות צעירים שחווים קשיים כלכליים לשכור עו"ד שידאג לאינטרסים שלהם. בלית ברירה הם נאלצים לקבל שירותים משפטיים מעו"ד שמחויב לאינטרס של הקבלן".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו