pixabay

המשקיע שחזה את משבר הנדל"ן מתריע מהתרסקות מניות ה'מם'

מייקל ברי, חזה את חוסר ההיגיון בשוק הנדל"ן האמריקאי לפני משבר הסאב-פריים, הזהיר על כך מראש והיה מאלו שגרפו סכומי עתק בזכות המפולת • עכשיו, הוא מזהיר מהתרסקות של מניות חסרות ערך אמיתי, המורצות על ידי משקיעים צעירים ללא הבנה בתחום

ד"ר מייקל ברי, המשקיע שהרוויח קרוב למיליארד דולר מהימור נגד שוק הדיור בארה"ב לפני משבר 2008 ושעל סיפורו מבוסס רב המכר "מכונת הכסף", מזהיר ממפולת נוספת – הפעם בבורסה.

כעת הוא מזהה סימנים של מה שהיה בשווקים ב-1999, טרם התפוצצות בועת הדוט-קום, ו-2007, טרום משבר הסאב-פריים, ומזהיר כי הטרנד של מניות ה'מם', עלול לפגוע במשקיעים הקטנים, שנכנסו לבורסה בתקופת הקורונה.

מדובר בשורה של מניות של חברות שאיבדו את הערך שלהם, אבל מחיר המניה זינק כלפי מעלה בעקבות החלטותיהם של משתמשים ב'רדיט' ופורומים נוספים להריץ את מחירי המניה, כדי לנקום בקרנות הגידור שביצעו שורט על מניות אלו.

לדבריו, "אני לא יודע מתי מניות ה'מם' יקרסו, אבל כנראה שלא נצטרך לחכות יותר מדי זמן כדי לראות את זה, וזאת מכיוון שמשקיעי הריטייל מושקעים לחלוטין בנושא הזה, ובנוסף – וול סטריט כבר נמצאת על הקצה. נגמר לנו הכסף החדש שאפשר לזרוק על העגלה".

"בשנת 1999 כל מי שהרוויח כסף בשוק המניות היה בטוח שהעליות יימשכו. בשנת 2007, כל אלה שהיו ממונפים עד אפס מקום ועשו כסף ממינופים על גבי מינופים של איגוח דירות גם חשבו שזה יימשך".

"מומנטום ומדיה חברתית הם כעת חלק מהאסטרטגיה של המשקיעים החכמים בוול סטריט, והם נמצאים בעמדות טובות יותר בשוק מאשר משקיעי הריטייל", הוא מזהיר את המשקיעים הקטנים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו