דרמה בחריש: היועץ המשפטי דורש לפסול את הצעות 'ועד הדיור'

לאור דרישת היועץ המשפטי לממשלה - יהודה וינשטיין לפסול 17 מהעמותות, יתכן מצב שוועדת המכרזים תחליט לקבל את הדרישה והקבלנים - הם אלו שיזכו ברוב המגרשים, מה שיגרום למחירי דירות גבוהים בהרבה מהמצופה.

דובר משרד המשפטי הודיע היום (שלישי) על כך שהיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין העביר דרישה לוועדת המכרזים של המינהל בה ביקש לפסול 17 מהעמותות שמתמודדות על רכישת מגרשים בעיר חריש. כך פורסם באתר פתרונט שציטט את הדברים מ- News1.

קרא עוד:

[postim]

בהודעה נמסר כי היועץ המשפטי העביר לוועדה את כל המסמכים הנוגעים בדבר וכעת העניין תלוי בהחלטות הוועדה. מוקדם יותר ערך המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט דיונים עם נציגים ממינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון.

הדרישה לפסילת העמותות הגיעה כבר לפני קצת יותר מחודש מעמותות 'מינהל מגורים' ו 'חריש ירוקה' שמתמודדות אף הן במכרז ודרשו לפסול את הצעותיהן של 17 העמותות שהתארגנו יחד באמצעות 'ועד הדיור החרדי המאוחד'.

לטענתם, התארגנות הועד המאוחר הינה התארגנות קרטלית הכוללת תיאום מחירים, דבר שאסור לפי חוק ההגבלים העסקיים. את הבקשה העביר המינהל ליועץ המשפטי לממשלה וינשטיין, שהטיל על משנהו עו"ד ליכט לבדוק את הנושא וכעת כאמור הכדור חוזר לוועדת המכרזים יחד עם כל המסמכים הקשורים בפרשה ע"מ שזו תחליט כיצד לנהוג.

בהודעה הרשמית שנמסרה ל-News1 נמסר, כי "הסוגיות המשפטיות לובנו בדיונים עם נציגי המינהל ומשרד השיכון, ויבואו לידי ביטוי בהמשך הטיפול". ככל הנראה, המשמעות של ניסוח זהיר שכזה עשוי להיות, שוועדת המכרזים תפסול את 17 העמותות, או לכל הפחות את חלקן.

יצויין כי המכרזים למכירת 29 מגרשים בחריש, לבניית כ-4,600 דירות, אמנם נוהלו על ידי משרד השיכון. אולם בפועל הקרקע היא של המינהל, הוא זה שפירסם את המכרזים, וועדת המכרזים שלו היא זו שתקבע בסופו של דבר את הזוכים ואת מה שמתואר כ"המשך הטיפול".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעולה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו