קבוצת אלקטרה. צילום: יח"צ

מכפילה מכירות: 'אלקטרה צריכה' במסע רכישות

'אלקטרה' שעסקה פעם בעיקר במזגנים נכנסה לשוק המזון והיא עושה זאת במרץ ובמהירות # ברבעון השלישי של השנה הוכפל מחזור המכירות

הרכישות הרבות שמבצעת 'אלקטרה צריכה' שמטפחת ומגדילה את פעילותה בתחום המזון, הכפילו את מחזור המכירות של החברה ברבעון השלישי של השנה. החברות שנקנו: יינות ביתן, אופיס דיוטי (חנות החשמל והאלקטרוניקה בנתב"ג), וסער יזמות.

הרווח הנקי נחתך ב-72% ל-161 מיליון שקל, לעומת 219.1 מיליון שקל ברבעון המקביל – אז נרשם לחברה רווח חד פעמי של 177.7 מיליון שקל על מכירת גולן טלקום.

החברה שבשליטת אלקו של משפחת זלקינד – ומנוהלת ע"י צביקה שווימר – סיימה את הרבעון עם הכנסות של 1.56 מיליארד שקל, לעומת 741.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה, צמיחה של 110%. החברות שנרכשו תרמו 830 מיליון שקל למכירות.

תרומת החברות שנרכשו ואוחדו בדוחות התקזזה בירידה של 8.6% בהכנסות מפעילות המזגנים ומוצרי החשמל הלבנים – ליבת הפעילות המסורתית של אלקטרה צריכה. זאת בין היתר לנוכח ירידה במכירות המזגנים בישראל ומכירה של חברה נכדה בצרפת שעסקה בתחום. הכנסות המגזר בסוף הרבעון הסתכמו ב-320 מיליון שקל.

מכירות מגזר קמעונאות החשמל עלו ב-8.3% ל-471 מיליון שקל – במגזר זה פועלת הקבוצה עם הרשתות מחסני חשמל, שקם אלקטריק ואתר האונליין.

החברות הנרכשות תרמו לרווח הגולמי של אלקטרה צריכה, המנוהלת על ידי צביקה שווימר, 270 מיליון שקל והוא זינק ברבעון ב- 141.6% ל-445 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי מהמכירות עלה ל-28.6% לעומת 24.9% ברבעון מקביל.

שורת הרווח התפעולי נהנתה גם היא מהרחבת הפעילות – החברה דיווחה על עלייה של 41% ברווח התפעולי ל-76 מיליון שקל, כשהחברות שנרכשו תרמו לו 35.7 מיליון שקל.

האיחוד של החברות שנרכשו הקפיץ ב-182% את הוצאות המכירה והשיווק של אלקטרה צריכה ל-342 מיליון שקל. יינות ביתן הגדילה את הוצאות ההנהלה וכלליות ב-16 מיליון שקל ל-27 מיליון שקל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו