Yonatan Sindel/Flash90

איווט ליברמן: "מחירי הדיור יעלו ביותר מ-10% עד סוף השנה"

שר האוצר טען להגנתו כי יש 5 מרכיבים המשפיעים על העליה במחירי הדירות בישראל: "שניים שאין לנו השפעה עליהם - ריבית הפריים וההובלה הימית שעלתה, ושלושה רכיבים שאנחנו יכולים להשפיע עליהם - ביקוש, היצע ותכנון"

שר האוצר איווט ליברמן מנפיק היום (שני) תחזית פסימית ואומר כי "מחירי הנדל"ן צפוים לעלות להערכתי בשנת 2021 בלמעלה מ-10%, ויש 5 רכיבים שמשפיעים על המחירים".

"שניים שאין לנו השפעה עליהם – ריבית הפריים וההובלה הימית שעלתה בלמעלה מ-700%, ושלושה רכיבים שאנחנו יכולים להשפיע עליהם – ביקוש, היצע ותכנון. השנה בשלושת הרכיבים הללו שברנו שיאים. אישור התקציב לצד העבודה המאומצת תביא לכך שתוך 3-4 שנים נסגור את הפערים".

על גל ההתייקרויות אמר השר: "אי אפשר להגיע למצב שמחירי החלב במדינת ישראל גבוהים בכ-80% ממחירי החלב בעולם. רשתות השיווק עשו קופה לא רעה בכלל גם בתקופת הקורונה. עד סוף השבוע אנחנו מגבשים 2 חבילות גדולות בנושא יוקר המחיה והיצואנים – צעדים משמעותיים מאוד". לבסוף הוסיף שהוא "פחות מאמין בפיקוח אלא יותר בתחרות הוגנת", תוך רמיזה לחקירה שמתנהלת בימים אלה ברשות התחרות.

השר אף שיבח את פעילות בנק ישראל על רקע המתקפות עליו בצל שער הדולר הצונח. "התחזקות השקל היא תוצאה של ייצוא שמביא לעודף דולרי ולכן אנחנו חייבים לאזן בין יבוא לייצוא. לכן התאמנו את הסטנדרט של היבוא לסטנדרט האירופי", אמר. "בכל מקרה שער החליפין הוא עניין שתחת אחריותו של הנגיד, והוא עושה עבודה מצוינת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש שיר כזה לא "טמבל וכו'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו