רכבת או אוטובוס? חשיפה ראשונה של הכלי התחבורתי החדש בגוש דן

הרכבת ירדה מהפסים: זאת רכבת או אוטובוס? חשיפה ראשונה של הכלי התחברותי החדש שישמש את קווי הרקל"ה הבאים בגוש דן • ה-MTEV - רכב תח"צ חשמלי, מודולרי, בעל קיבולת של 240 נוסעים נוסעים בדגם שהוצג

בשבועות האחרונים הגיע היישר מסין כלי תחבורה חדש לביצוע נסיעת ניסיוניות בארץ, הכלי 100% חשמלי, אינו מצריך פסי רכבת מיוחדים ונוסע בנתיב ייעודי – יצור כלאים של רכבת קלה ואוטובוס.

ה-MTEV – רכב תח"צ חשמלי, מודולרי, בעל קיבולת של 240 נוסעים נוסעים בדגם שהוצג במרכז הניסויים באשדוד. קיבולת זו יכולה אף להיות גבוהה יותר ולהגיע ל-500 נוסעים בדגם אחר וארוך יותר של היצרן.

דף שבתשתיות מדווח כי הרכב התח"צי עבר פיתוח מתוך תפיסה של רק"ל. אי לכך, נראה בהמשך שהוא ממותג כ"רכבת על גלגלים". אורכו של הכלי 30.5 מ', מהירותו המרבית 70 קמ"ש. לרכב שישה סרנים במרחק כזה שמאפשר פניות ברדיוס קטן. טווח הנסיעה של הכלי החשמלי מגיע נכון להיום ל-80 ק"מ, אך טווח זה צפוי להגיע כנראה כבר בקרוב ל-120 ק"מ.

עלויות התחזוקה קטנות יותר מאלו של הרק"ל. תשתיות הדרך שהכלי דורש הן צנועות בהשוואה לאלה של הרק"ל. לדברי החברה, עלויות ההקמה מגיעות לשליש ואף עד חמישית מקו רק"ל מקביל.

הכלי עתיד לפעול בקו החום אשר עובר במספר רשויות. ביניהן: ראשל"צ, באר יעקב, רמלה, לוד. הפרויקט מתוקצב במיליארד ש"ח לעבודות קידום זמינות. עבודות אלה צפויות להסתיים ע"פ התכנון ב-2025 ואחריהן תידרשנה שנתיים נוספות עד להשלמת והפעלת הקו.

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כלים כאלה היו קיימים גם לפני 2 עשורים. אבל הרסו לתושבים בגוש דן את החיים עם עבודות תשתית כי הועדה המעופפת הבטיחה רכבת אז היו חייבים לבנות פסים ממתכת. גם חיישן מגנטי יודע לכוון כלי כזה. לא צריך פסים.
כואב

coolllllllllll

כמה שאתה צודק, בשביל מה רכבת? מה רע במטרונית בחיפה?

מי ייסע בכלים סיניים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו