הדרת חרדים: בניגוד לציפיות, צפון קריית גת לחילונים

במנהל מקרקעי ישראל מייעדים את קרית גת - 'צפון' למגזר החילוני, כך החליטו באחרונה ראשי המינהל. השכונה תיבנה על מתחם ענק בן 3,000 דונם, צפונית לנחל לכיש.

לאחר טענות בלתי פוסקות על קיפוח במנהל מקרקעי ישראל, מייעדים את צפון קריית גת למגזר החילוני – כך החליטו באחרונה ראשי המינהל.

קרא עוד:

[postim]

השכונה תיבנה על מתחם ענק בן 3,000 דונם מצפון לנחל לכיש. קריית גת צפון תהיה חריש של החילונים ויוקמו בה 7,000 דירות וקוטג'ים ברמה גבוהה. כשבצידם ממוקמים, פארק לכיש, מבני חינוך, מתקני ספורט ומרכזים מסחריים.

הוועדה לדיור לאומי דרום, אישרה השבוע את השלב השלישי בעיר החדשה, בן 1,000 דירות.

קודם לכן אישרה ועדת דיור לאומית שתי תוכניות, לבניית 3,000 ו-1,000 דירות. בקרוב אמורה הוועדה לאשר את התוכנית הרביעית והאחרונה, לבניית 2,000 דירות. ב- 7,000 הדירות יתגוררו, על פי הערכה, 25,000 איש, והדבר יגדיל את אוכלוסיית העיר ב-50% לכדי 75,000 תושבים.

המינהל כבר החל להכין את הוצאת המכרזים הראשונים, זאת כדי למנוע סחבת שתגזול זמן יקר.

כמו בחריש יוכל כל יזם להשתתף במכרזים, והם לא יהיו מוגבלים או מיועדים לחוגים דתיים, חרדיים או חילוניים. אך למעשה, אומרים מקורות המינהל, התנאים יהיו כאלו שלא יעודדו משפחות דתיות. בין היתר מדובר על מגדלי דירות שיפנו לפארק, ללא הבטחה למעלית שבת. הפארק יכלול מתקני ספורט ושטחי בילוי, ויהיה הריאה הירוקה של העיר.

מערך השירותים כפי שמתאר אותו המינהל כולל מבני תרבות, חינוך, חברה וספורט. וכן מרכזים מסחריים, תעסוקה (משרדים), בילוי ושירותים עירוניים.

יצויין כי הרשימה אינה כוללת הקמת בתי כנסת. ברור שיהיה אפשר לבנותם, אך המינהל לא נותן להם עדיפות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו