הממשלה תדע לאן אתם נוסעים, ומתי • עין רואה

משרד התחבורה יבחן בשנים הקרובות מערכת אשר תעקוב אחרי הרגלי הנסיעה שלנו > המערכת תעקוב אחריכם ותדווח בזמן אמת

משרד התחבורה יבחן בשנים הקרובות מערכת אשר תעקוב אחרי הרגלי הנסיעה שלנו. המערכת תעקוב ותדווח בזמן אמת על מספר פרמטרים באופן הנסיעה של כל אחד ואחד מאיתנו, כגון: מיקום מדויק, זמן מצטבר, משך וטווח הנסיעה. המטרה היא שינוי שיטת המיסוי על רכבים 'מס נסועה'.

בשלב הראשון יערוך משרד התחבורה ניסוי בהשתתפות מתנדבים. אם הכול ילך כמתוכנן, התקנת המערכת בכל רכב תהפוך חובה.

עוד כתבות מעניינות:

[postim]

מה זה 'מס נסועה'?

מודל מס נסועה מתבסס על פרמטרים שונים באופן תרבות הנהיגה שלנו. לדוגמה: רכב שנוסע בעיקר בשעות העומס ובכבישים העמוסים, ישלם מס חודשי יותר גבוה מאשר רכב שנוסע בשעות הרגיעה בכבישים ובפריפריה, למשל.

כמו כן, משך זמן הנסיעה הרציף וכמות הק"מ הכללית. בכדי לשמור על פרטיותם של הנהגים, המערכת במרכז הבקרה תציג רק את מחיר המס ולא את המיקום המדויק או טווח הנסיעה. מס הנסועה יהווה תחליף למס הקנייה הקיים כיום.

במשרד התחבורה שמים דגש מיוחד על חסימת האפשרויות ל'עקיפת המערכת' באמצעות ניתוק מערכת הניטור או שיבוש השידורים למרכז הבקרה על ידי אזהרה שתופיע מיד עם הניסיון 'לעקוף את המערכת' ושליחת אזהרה גם לנהג עצמו.

בהולנד זה עובד

מודל מיסוי כלי רכב דומה מאוד לזה שמנסים ליישם בארץ התקבל כבר בהולנד, כאשר בהולנד תמהיל המיסוי מורכב משני מרכיבים עיקריים: 'מס בסיס', נקבע על ידי סוג הרכב וכמות פליטת זיהום. 'תעריף שעות עומס', נקבע על ידי מערכת הניטור, איזור גיאוגרפי של מיקום הרכב, ושעות הנסיעה.

בכדי להתמודד עם תופעת "הונאת המערכת" הטילה ממשלת הולנד קנסות כבדים על נהגים שנתפסו, עד כדי שליחתם למאסר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו