"תשובה לא ברא את הגז"

כך כתבה היום יו"ר מפלגת 'העבודה' ח"כ יחימוביץ בתגובתה לשירי ההלל שנקשרו לשמו של יצחק תשובה בימים האחרונים, לאחר שהגז מהקידוח שבבעלותו החל לזרום ארצה

הגז שייך לכולנו. זה המוטו המלווה את יו"ר מפלגת 'העבודה', ח"כ שלי יחימוביץ בכל פעם שעניין קידוחי הגז עולה לדיון או נשזר בשיח הציבורי. גם עתה, לאחר שבימי חג הפסח החל הגז הנשאב מהקידוח שבבעלותו לזרום ארצה אל אשדוד שעל החוף, מצאה לנכון יחימוביץ לחדד את התובנה ולהבהיר למי באמת שייכים מאגרי הגז הרובצים לא הרחק מאיתנו, עמוק מתחת למי הים התיכון.

קרא עוד:

[postim]

יחימוביץ התייחסה בדבריה לאפשרות העולה על הפרק ולפיה חלק מהגז הנשאב ייוצא למדינות אחרות. היא הזהירה מפני כך וכתבה כי: "יש סיבה טובה לשמחה על הגז שהחל לזרום ממאגר 'תמר', אבל בין זה ובין מתקפת יחסי הציבור המתוזמנת וחסרת הטעם שהותקפנו בה בחג, שבה הושרו שירי הלל לבורא הגז תשובה, המרחק עצום".

יחימוביץ ניסתה לברר מי בדיוק ברא את הגז, אבל בינתיים היא רק הצליחה להגיע למסקנה מי לא ברא אותו: "אבהיר בעדינות שתשובה לא ברא את הגז הטבעי שעל פני הארץ. ואסביר, תשובה נלחם באופן מגונה ואגרסיבי יותר מעשור כדי למנוע מהמדינה ומהישראלים ליהנות באופן הוגן מרווחי האוצר הזה ששייך לכולנו. אני יודעת, הייתי חלק מקבוצה קטנה שנלחמה מולו כשהיה בשיא היוהרה ותחושת הכוח (וניצחנו)".

יו"ר 'העבודה' ממשיכה ומזכירה את ה'תספורת' שעשה תשובה לא מזמן למחזיקי האג"חים שבבעלותו ולצד זה מונה את יתרונות מציאת הגז למדינה והיא מזהירה: "כל זה יקרה אם נשכיל לשמור אצלנו את האוצר הזה, לפני שנאפשר לברוני הגז למכור אותו ברחבי העולם וכך להגדיל את הכנסותיהם אבל לפגוע בנו. אסור לממשלה לאשר בלי דיון ציבורי את מסקנות ועדת צמח על יצוא הגז. הוועדה התבססה על הנחות מאוד בעייתיות כשהחליטה להשאיר גז למשק הישראלי לשימוש מצומצם ל-25 השנים הקרובות בלבד.

חברי הוועדה פשוט נכנעו לאינטרסים וללחצים של בעלי ההון. מה בוער להם לאשר יצוא לפני שאנחנו יודעים אם יש מספיק בשבילנו? אנחנו נילחם נגד מסקנות ועדת צמח, ולטובת כל אזרחי ישראל. כי האוויר, הים, היבשה ואוצרותיהם – הם של כולנו, ולא של קומץ בעלי כוח וממון".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תספורות היא מילה ממש מגונה, מבחינתו של תשובה הוא היה מפסיק להזרים כספים לאותם חברות והם היו קורסות, נציגי מחזיקי האג"ח הם אלו שביקשו ממנו להמשיך להשקיע בחברות הכושלות והוא יקבל תספורת על החובות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו