מנכ"ל חדש במשרד הכלכלה – שלום שלמה

שר הכלכלה, נפתלי בנט, הודיע על מינוי חדש בצמרת המשרד. שלום שלמה, ששימש בעבר כיועצו של נתניהו, יחליף את שרון קדמי שהודיע אתמול על פרישתו מהתפקיד.

נפתלי בנט, שהוביל את מפלגת הבית היהודי בראשה הוא עומד להצלחה חסרת תקדים בבחירות האחרונות, ובעקבות כך התמנה לשר הכלכלה – מינה מנכ"ל חדש למשרדו עתיר הסמכויות: שלום שלמה, מי ששימש בעבר כיועצו של נתניהו וכיום מנכ"ל דור נדל"ן.

קרא עוד:

[postim]

למנכ"ל החדש שמינויו טעון את אישור ועדת המינויים בממשלה, נכונו אתגרים במשרתו החדשה. הדיה של מחאת הקוטג' אומנם שככו אך מתחת לפני השטח עדיין מבעבעים הכוחות שהניעו את אותה מחאה. העלאת המיסים הצפויה לצד קיצוץ בתקציבי משרדי הממשלה עשויה לתת את אותותיה בחשבון הבנק של כל אזרח במדינה ועל משרדי הכלכלה והאוצר תוטל המשימה לנווט את כלכלת המדינה בימים טרופים של גרעון תקציבי ענק בעוד מדינות אירופה מתמודדות עם משברים כלכליים חמורים שנוצרו בעקבות גרעון דומה שלא טופל כראוי.

בכל משרד ממשלתי צובר המנכ"ל כח רב, שכן השר הממונה לא בהכרח מצוי בנבכי התחום עליו מונה, ועל כן מנכ"ל המשרד לצד הסגל הבכיר הם אלו שיוצקים את התוכן לאג'נדה אותה מנסה השר או מפלגתו לקדם.

מינויו של שלמה פורסם בדיוק בימים בהם הדולר הידרדר לשפל של תקופה ארוכה, והיצואנים עלולים לרשום הפסדים גדולים ולגרור אחריהם את התעשייה המקומית המיועדת לייצוא.

בין המשימות שנכונו לשלמה נכללות יצירת תחרות, הסרת חסמים, הורדת יוקר המחיה והגברת התעסוקה בישראל – תחומים הזקוקים לרפורמה מיידית שתעניק להם את החשיבות המתאימה וכך ימנעו מישראל את מראות מדינות אירופה הקורסות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו