מנכ"לית חדשה למשרד האוצר

שר האוצר, לפיד, מבקש למנות את יעל אנדורן למנכ"לית משרדו | אנדורן שימשה בעבר בתפקידים בכירים במשרד האוצר, בין השאר בתקופות בהן נערכו קיצוצים נרחבים.

משרד האוצר יקבל בקרוב מנכ"לית חדשה. בסוף השבוע האחרון נודע כי שר האוצר, יאיר לפיד, מבקש למנות את יעל אנדורן לתפקיד הבכיר של ניהול המשרד.

קרא עוד:

[postim]

אנדורן שימשה בעבר בתפקידים בכירים במשרד האוצר בתקופות בהן נערכו קיצוצים נרחבים בתקציב ומשם המשיכה לעשות חיל בשוק הפרטי. במהלך השנים האחרונות הוצע לה לא פעם לשוב ולאייש משרה בכירה במשרד האוצר אולם היא סירבה להצעות והעדיפה לעבוד במגזר הפרטי. עתה מבקש לפיד למנותה למנכ"לית משרדו, לקראת תקופה מאתגרת במהלכה הבטיח לפיד לערוך שינויים מהותיים בתקציב המדינה ובסדרי העדיפויות.

בדיקה מעלה כי אנדורן משתייכת לקבוצה שנהוג לכנותה 'נערי האוצר'. היא תומכת בכלכלה חופשית ובהתערבות מינימאלית של הרגולטור בשוק, מה שמעלה את התמיהה לאן בדיוק מבקש לפיד לנווט את המשרד, מאחר והמינוי החדש תומך במדיניות הישנה ולא מדובר במינוי מפתיע האמור להציג אג'נדה שונה ממה שהכרנו עד היום.

ההערכה היא שלפיד ביקש בכל מקרה למנות אישה לתפקיד, לאחר שבמהלך קמפיין הבחירות שלו הבטיח להביא לשוויון מגדרי ולנוכח מספרן הגבוה של נשים המשובצות במפלגתו בכנסת. מדובר בפעם הראשונה בה תשמש אישה בתפקיד האמור.

אנדורן הועסקה באגף התקציבים במשך 10 שנים, ובין היתר שימשה כסגנית האגף תחת שר האוצר דאז, בנימין נתניהו, כיום ראש הממשלה. אנדורן נחשבת בעלת ניסיון רב, בין היתר כיוון ששימשה בתפקיד בשנים הקשות בהם ביצע המשרד קיצוצים נרחבים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו