תמורות בשוק התקשורת: מניות החברות הוותיקות מזנקות

מניות סלקום ופרטנר עולות בחדות, לאחר תקופה ארוכה של ירידה מתמשכת | ההערכה: לאחר שוך התחרות, ישובו החברות לרווחיות גבוהה.

מי שמיהר להספיד את ענקיות התקשורת לנוכח פתיחת השוק לתחרות וכניסתן של חברות חדשות למשחק, יתבדה: מניות החברות הוותיקות עולות בחדות והתחושה היא כי תם עידן התחרות הקשה שהובילה להפסדים של כל החברות, ישנות לצד חדשות, וכעת הגיע הזמן לשוב ולהרוויח.

קרא עוד:

[postim]

העליות בבורסת המניות תומכות בתיאוריה אולם יש לסייג את הדברים ולהבהיר כי בשוק המניות לא ניתן לקבוע מגמה על פי תנודות של יום אחד בלבד.

חברות התקשורת נחשבו לחברות מרוויחות ומתפתחות בשנים האחרונות. הצרכן הישראלי שנחשף לפלאי הטכנולוגיה רכש מכשירים סלולאריים בזה אחר זה והשתמש בשירותי החברות במשך שעות רבות בכל יום. עתיד החברות נראה היה כמובטח עד ליום בו החליט שר התקשורת לשעבר, משה כחלון, לעשות סוף לחגיגה והוא הודיע על פתיחת השוק לתחרות.

מאז הוקמו מספר חברות תקשורת חדשות ביניהן גולן טלקום, הוט מובייל, ויו-פון, ואלו החלו להציע מבצעים מפתים לצרכני התקשורת. החברות הוותיקות לא נשארו בצד והחלו אף הם לפתוח בתחרות אגרסיבית ובמבצעים שימנעו מהלקוחות הוותיקים לנטוש לטובת החברות הצעירות.

כל הצעדים הללו, מהן הרוויח הלקוח כשהוא דיבר יותר ושילם הרבה פחות, הביאו לירידה חדשה ברווחיותן של החברות הוותיקות והמשקיעים שהמגמה לא נעלמה מעיניהם משכו את ידם מהשקעה בחברות, מה שהוביל לצניחה במניותיהן.

מה שקרה היום הוא, שבשוק רווחה שמועה על קשיים כלכליים בהם נתונה חברת גולן טלקום ומצד שני נודע כי החברות החדשות קרובות להגיע ליעד גיוס הלקוחות עליו התחייבו למשרד התקשורת ואי לכך צפויה התחרות להתמתן והחברות כולן, הוותיקות לצד החדשות יעלו מחירים וישובו לרווחיות גבוהה.

השיקולים הללו הספיקו למשקיעים לעוט על המניות אולם יש להמתין יום או יומיים ולראות לאן הרוח נושבת. במקרים רבים לאחר עלייה פתאומית נרשמה ירידה שתיקנה את העלייה ולעיתים אף מחקה אותה לחלוטין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו