מחיר הכסף יורד

אין הכוונה לשווי שטרות הכסף שבכיסכם, אלא למתכת הכסף, שכמו הזהב והנחושת רושמת ירידה במחירה. האם מדובר בסימן המבשר על יציאה מהמשבר הכלכלי העולמי?

האם נוכל שוב לרכוש גביע כסף במחיר שפוי? – אם המגמה הברורה של ירידה במחירי הכסף בעולם תימשך, אזי צפוי כי כלי הכסף וחפצי היודאיקה יהפכו שוב לזמינים לכל בית יהודי.

קרא עוד:

[postim]

מחיר מתכת הכסף בעולם יורד בכמעט 7% וזו היא ירידה מתונה לעומת הצניחה במחירי הזהב שהשלים ירידה בת 23% ממחירו בשיא, לפני כשנה ומחצה. לצד שתי אלו הנחושת אף היא יורדת בערכה, אם כי בשיעור נמוך יותר של 1.6% בלבד.

אנליסטים של בנק סיטי העריכו כי הירידות החדות עשויות לבשר על סופה של עלייה בת ארבע השנים שנרשמה בשוק הסחורות, והם העריכו כי יתכן ומדובר במגמה שתימשך בחודשים הקרובים במהלכם ניחשף לירידות נוספות בשוק המתכות בעולם.

קשה לזהות את הסיבה לירידות, אולם הסברה הרווחת היא, כי כל עוד הכלכלה העולמית מגלה איתנות, אזי המשקיעים רוכשים מניות ואגרות חוב, או נכסי נדל"ן, אך כשכלכלת העולם מגלה סימני מצוקה, אזי המשקיעים בורחים אל שוק המתכות, הזהב והכסף, הנחשבים ככאלו ששווים אמיתי ואינו תנודתי כמו מניות בשוק ההון.

בארה"ב מתגלים לאחרונה סימנים של יציאה מהמשבר הכלכלי, ויתכן שזו היא סיבת ירידת מחירי המתכות, אם כי אירופה עדיין לא נחלצה מהמשבר האופף אותה ונראה כי הוא רק מעמיק.

כך או כך, מחיר הכסף עדיין גבוה ביחס למחירו לפני כשמונה שנים ובכדי שנוכל לרכוש חנוכייה או פמוטות מכסף, כאלו שעוביים קצת יותר מנייר הכסף שכולנו צרכנו בחג הפסח, הדרך עודנה ארוכה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו