טוב שההגה בידיים של המדינה

חוק ההסדרים מבקש לקבוע: המדינה תעודד מעסיקים שידאגו להסעה מאורגנת לעובדים שימנעו מנסיעה ברכבים פרטיים | העלות למדינה: 40 מיליון שקל שיתפרסו במשך כמה שנים

אוצר המדינה יקצה סכום כסף משמעותי עבור עידוד מעסיקים שיארגנו הסעה לעובדים, בתקווה לצמצם את כמות הרכבים המתגלגלים בכבישי ישראל – כך עולה מטיוטת חוק ההסדרים שנחשפה אתמול.

קרא עוד:

[postim]

המדינה תקצה 40 מיליון שקלים למען המטרה שתשכנע עובדים לנטוש את הרכב הפרטי שלהם ולעבור לשימוש בתחבורה ציבורית. הכסף יועבר למעסיקים שיעמדו ביעד שיקבע ושיסייעו להפחית את השימוש ברכב פרטי בקרב העובדים.

מגזר נוסף שיטופל, הוא עובדי מדינה המחזיקים ברשותם רכב צמוד. עבור רובם שילמה עד כה המדינה על נסיעות בכמות מוגבלת וקצובה. לעומת זאת, בעלי מכוניות יכלו לקבל אחזקת רכב לפי מרכיב קבוע, כך שנוצר מצב שבחלק מהמקרים השתלם לעובד לנוע ברכב ולא בתחבורה ציבורית. המדינה רוצה להפוך את המצב ולתת לעובדי מדינה אפשרות להשתמש ברכבות ובאוטובוסים ללא הגבלה. אז כמה אנשים יקבלו חופשי־חודשי לרכבת ולכלל האוטובוסים? המדינה מעריכה שקהל היעד שלה הוא 56.7 אלף עובדי המגזר הציבורי ועוד כחצי מיליון עובדי הרשויות המקומיות.

צעדים נוספים שתנקוט המדינה במטרה להקל על הצפיפות בכבישים ולצמצם את זיהום האוויר, הם פיילוט שבמסגרתו נהג שיצליח לצמצם את צריכת הדלק שלו באמצעות נסיעה מתונה יותר, יהיה זכאי לתמריץ של מאות שקלים בחודש. מהלך נוסף שהמדינה מנסה לבצע, הוא מתן אפשרות לפקחים עירוניים לתת דו"חות תנועה למי שנוסע בנתיב תחבורה ציבורית.

נראה כי הסעיף האמור, בא במקביל לסעיפים אחרים המבקשים לקצץ בתקציבים להקמת תשתיות תחבורה חדשות, ככבישים ומסילות רכבת, והמדינה מנסה להקל על העומס הצפוי בכבישים, באמצעות תמריצים שיפחיתו את כמות הנסיעות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו