כמה דולרים יש במרתפי בנק ישראל?

בנק ישראל פרסם את יתרות מטבע החוץ בהם הוא אוחז | בחודש אפריל רכש הנגיד 100 מיליוני דולרים שהתווספו למיליארדים הרבים של השטר הירוק שבנק ישראל מחזיק

יותר מ-77 מיליארדי דולרים מחזיק בנק ישראל באוצרותיו, כך עולה מדו"ח יתרות מטבע חוץ שניפק היום בנק ישראל. אל היתרות התווספו 100 מיליוני דולרים שנרכשו על ידי הנגיד רק בחודש אפריל. היתרה מעודכנת לסוף אותו חודש, ולאחריו הספיק הנגיד לרכוש דולרים נוספים, בתקווה להגן על שער הדולר, ובכך העלה את מצבת הדולרים השוכנים בבנק.

קרא עוד:

[postim]

בשנים האחרונות גדלה מאד יתרת הדולרים בבנק ישראל, הודות למדיניותו של הנגיד, סטנלי פישר, שרכש, במצטבר, עשרות מיליוני דולרים במזומן, לאחר שניסה לשמור על שערו של השקל ולהביא לייצוב על 3.6 שקל לדולר. בימים האחרונים ירד השער אל מתחת לרף האמור והנגיד המשיך לרכוש דולרים, אך הפעם, ללא הצלחה יתירה: הדולר צלל ושערו נסגר על כמה אגורות פחות מהסף שעליו שמר הנגיד מכל משמר.

מבנק ישראל נמסר כי יתרות מטבע החוץ הסתכמו לסוף חודש אפריל 2013 בסך 77,146 מיליוני דולרים, גידול בסך 179 מיליוני דולרים לעומת סוף החודש הקודם. הגידול ביתרות המטבע חוץ בחודש אפריל 2013 מוסבר כדלהלן: שערוך יתרות מטבע חוץ בסך כ-624 מיליוני דולרים; בנק ישראל רכש בסך כ-100 מיליוני דולרים, ואילו היתרה קוזזה על ידי העברות הממשלה לחו"ל בסך כ-560 מיליוני דולרים.

פישר כמובן אינו מגלה את כוונותיו, והוא לא מפרסם אם בדעתו להמשיך ולרכוש דולרים או לא, אולם אם נתייחס לימים האחרונים, נראה כי הגם שהנגד השלים עם ירידת הדולר מתחת לרף של 3.6 שקל לדולר, הוא עדיין ממשיך לגלות פעילות בשוק המט"ח ולרכוש דולרים באופן אקראי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה עושים עם כ"כ הרבה כסף? אפשר כסות בזה 5 פעמים את הגרעון ןמנוע קיצוצים.

אתם לא קולטים?
הוא קונה כשנמוך מאוד
ומקווה שיעלה וירוויח 2 דברים
1- בשביל יחסי המטבעות וכל המסתעף מכך היצוא ייבוא וכו'
2- הוא ימכור כשיעלה למעלה ואז תדמיינו לעצמכם כמה המדינה תרוויח על כל 10 אגורות שיעלה?

שני המגיבים טועים ובגדול, ראשית בנק ישראל לא סוחר במט״ח על מנת להרוויח כסף אלא כדי לאזן את השער כאשר הוא חורג מהנורמה

בנוסף בנק ישראל מנפיק מק״מ (מלווה קצר מועד) כדי ללוות חזרה את השקלים בכדי למנוע אינפלציה מה שאומר שעל כל דולר שהבנק מחזיק ישנו חוב בתוספת ריבית לבעלי המק״מ , את הריבית הבנק מנסה לממן באמצעות השקעה באג״ח אמריקאי ולאחרונה גם מניות בחו״ל אך מכיוון שהוא מתחייב להשיב כ-5% ריבית בשנה ללא הצלחה כמובן , מה שהביא לכך שהבנק נמצא בחוב של כמה מליארדי שקלים (שימשיכו לתפוח עם הזמן) ולמגיב השני : הבנק לא ימכור כשהמחיר יעלה כדי למנוע את התחזקות השקל ולכותב הכתבה : מרבית הדולרים כלל לא מוחזקים ב״מרתפי הבנק״ כי אם במחשבי שהבנק בצורה וירטואלית כמו מרבית הדולרים ושאר המטבעות המערביים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו