שיתוף פעולה מייד אין צ'יינה

ראש הממשלה וראש עיריית שנחאי סיכמו להקים צוות משותף לקידום שיתוף פעולה | מקווים לעודד השקעות של חברות פרטיות גופי מחקר משותפים | בראש הצוות הישראלי יעמוד פרופסור יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה

ראש הממשלה עושה בביקור בסין, והוא מנסה לרקום קשרים עם ראשי הממשל הן בתחום הכלכלי והן בתחום המדיני. חלקו הראשון של ביקורו יוחד לנושאים הכלכליים והוא נערך בבירת הכלכלה הסינית – שנחאי.

קרא עוד:

[postim]

במסגרת הביקור סיכם ראש הממשלה עם ראש עיריית שנחאי – שבה מתגוררים 24 מיליון תושבים, פי שלוש מאשר בארץ כולה – על שיתוף פעולה הדדי בין המדינות, שבמסגרתו יוקם צוותי מחקר ופיתוח משותפים לגופי מחקר ישראלים וסיניים, ושתי הממשלות יעודדו שיתופי פעולה של חברות פרטיות כולל השקעות.

בראש הצוות הישראלי יעמוד פרופסור יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה.

במוקד עבודת הצוות – אספקת טכנולוגיות מים מישראל לסין. הטכנולוגיות הישראליות מתמחות בין היתר בהתפלה, מחזור, מניעת אובדן מים וטיפול בשפכים. תחום נוסף הוא אנרגיות מתחדשות עם דגש על תחליפי נפט בתחבורה.

נושא נוסף שיעמוד במוקד עבודת הצוותים הוא האופן שבו מנוהלת מערכת הבריאות הציבורית בישראל.
רה"מ בנימין נתניהו אמר בתום הפגישה עם ראש עיריית שנגחאי: "באתי לכאן עם משימה ברורה – לפתוח את השער לסין עבור חברות ישראליות . זה יעזור לכלכלה הישראלית להמשיך לצמוח".

היום צפוי נתניהו להמשיך ולשהות בשנחאי, ולבקר בבתי הכנסת ששימשו את הנמלטים מארצות אירופה לשנחאי במהלך שנות מלחמת העולם השניה. נתניהו הזכיר למארחיו את קרש ההצלה שהגישו לנמלטים מאימת המגף הנאצי והעלה על נס את פועלם של ראשי המדינה בעבר, להצלת בני הישיבות.
נתניהו הציע לסינים כי ירתמו את כושר ההמצאה הישראלי ויחד עם כושר הייצור והחריצות הסינית יצליחו להגיע להישגים גבוהים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו