אסם

אסם: ירידה ברווחיות ברבעון הראשון של השנה

חברת ייצור ושיווק המזון פרסמה את דוחותיה מהן עולה כי ברבעון הראשון של שנת 2013 חלה ירידה ברווחיותה | מחברי הדוח מסבירים את הירידה בגלל "חג הפסח אשר השפיע לרעה על מכירות הרבעון הראשון וישפיע לטובה על מכירות הרבעון השני"

חג הפסח חלף – עבר לו, אנחנו עומדים הרבה אחרי פסח שני וחג השבועות שלאחריו, ורק עתה מתבררים השלכות החג על אחת מחברות ייצור ושיווק המזון הגדולות בארץ, שבארסנל המוצרים שלה מצוי מלאי גדול של מוצאי חמץ, שאינם נמכרים בימי חג הפסח ולפניו.

קרא עוד:

[postim]‬‏

מחברי הדוח ראו לנכון להתייחס בפירוש לסיבה בעטייה ירדו רווחי החברה בכמה אחוזים ברבעון הראשון של השנה האזרחית 2013, והם כתבו כי "הירידה במכירות נובעת בעיקר מעיתוי חג הפסח אשר השפיע לרעה על מכירות הרבעון הראשון וישפיע לטובה על מכירות הרבעון השני". מחברי הדוח הוסיפו כי "בנטרול השפעת עיתוי הפסח (באמצעות השוואת מכירות ינואר-אפריל השנה לעומת מכירות ינואר-אפריל שנה קודמת), גדלו המכירות בכ-%5".

אסם ידועה בהשקעותיה במוצרים חדשים ולאחרונה פורסם כי הם מהווים את מנוע הצמיחה שלה. אסם מוכרת מוצרים רבים הנמכרים גם על ידי חברות אחרות במחירים זולים משמעותית ואי לכך היא מתמקדת בפיתוח מוצרים חדשים שעד שהם זוכים לחיקוי דומה, הם מכניסים לכיסה הון רב.

סדרת הבמבה במילוי היא דוגמא טובה לכך. לאחר שמותג הבמבה נשחק במרוצת השנים וקמו לו חיקויים רבים הנמכרים במחיר המגיע למחצית ממחיר המקור ואף למטה מכך, הבינו באוסם כי רק החדשנות תוסיף להם רווחים. באותה עת התחילו לפתח שם את הבמבה שבאה בתחילה במילוי נוגט ומאוחר יותר גם במילוי חלבה וקרם במבה.

הסדרה החדשה שכתה אף היא לחיקויים שונים, אולם בפרק הזמן בו מנסות החברות המתחרות לחקות את המוצר בהצלחה, מנצלת אוסם את המומנטום, חודרת לשוק באגרסיביות ומנסה לשמר את כוחה בו עד למוצר הבא שלאחר שיגיח לאוויר העולם תתחיל התחרות לחקות את טעמו מחדש…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו